دولت وارد عمل شد/ تسهیلات مالی برای کمک به کهکشانی ها و آبی اناری ها

دولت وارد عمل شد/ تسهیلات مالی برای کمک به کهکشانی ها و آبی اناری ها

پایگاه خبری فوتبالی - سرانجام دولت مرکزی اسپانیا به کمک دو غول باشگاهی فوتبال این کشور آمد و تسهیلاتی را برای حل مشکلات اقتصادی فراوان این دو باشگاه بزرگ در نظر گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، به دو باشگاه پرطرفدار و پرافتخار اسپانیایی یعنی بارسلونا و رئال مادرید، از طرف دولت مرکزی این کشور اروپایی برای بازپرداخت وام چند صد میلیون یورویی 10 سال زمان داده شد. 

کاتالان ها مبلغ یکصد میلیون یورو و رئال مادرید نیز مبلغ دویست میلیون یورو به دولت اسپانیا بدهکار هستند. این تسهیلات سنگین مالی در خصوص وام هایی است که ضمانت ساختار آن ها وابسته به یک ساختار رسمی یعنی وزارت اقتصاد اسپانیا است و این وام ها صرفا در جهت کمک به باشگاه ها در مواجهه با بحران های مالی به ویژه مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا تعلق می‌ گیرد.

بارسلونا و رئال مادرید به دلیل پاندمی کرونا با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند. به طوری که باشگاهی مثل بارسلونا به دلیل همین مشکلات، از عهده تامین نیازهای مالی مربوط به موضوع تمدید قرارداد لیونل مسی، کاپیتان آرژانتینی و اسطوره کاتالان ها برنیامد و در انتقالی شوک آور برای هواداران آبی اناری ها، مجبور شد این فوق ستاره تیم خود را به باشگاه پاریسن ژرمن فرانسه واگذار کند.

یا در طرف دیگر ماجرا، باشگاهی مانند رئال مادرید به دلیل همین مشکلات اقتصادی، نتوانست در فصل نقل و انتقالات تابستانی همانند گذشته فعالیت خاصی انجام داده و تیم خود را برای حضور پر قدرت در رقابت های فصل آینده لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا تقویت کند و حتی مخارج و هزینه های بازسازی سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه اختصاصی و خاطره انگیز خود را نیز با سختی و مشقت فراوان تهیه کرد.

9404