آلگری: مطمئنم با شاگردانم از این شرایط خارج خواهیم شد

آلگری: مطمئنم با شاگردانم از این شرایط خارج خواهیم شد

پایگاه خبری فوتبالی - تساوی هفته نخست برابر اودینزه و شکست دیشب برابر امپولی آن هم در ورزشگاه خانگی، نشان می دهد که بانوی پیر به یک تنظیم مجدد نیاز دارد و این حرکت و تغییر نیز باید خیلی زود انجام بگیرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر امپولی به خبرنگاران گفت:

"این یک مشکل شخصی نیست. تیم در ابتدا خوب بازی کرد و بعد در نخستین حمله رقیب گل دریافت کرد و خیلی زود تیم خالی شد. تیم از هم جدا شد و پاشید و خود را در دست امپولی و برنامه های آن تیم قرار داد. آن ها از نظر فنی خوب بودند و در فضاهای خالی بسیار روان و راحت بازی کردند اما ما باید ابتدا آرامش خود را به دست می آوردیم و با صبر، برنامه خود را پیش می بردیم که این طور نشد. شرایط تیمی از هم پاشید. در حال حاضر کار آسانی نداریم، دو بازی و یک امتیاز هر چند که زمان زیادی برای بازیابی داریم اما باید فشرده به تمرین بپردازیم و نقاط ضعف خود را بررسی و رفع کنیم. در حال حاضر ما دو گام اشتباه برداشتیم و باید با آنالیز بدانیم که کجا اشتباه کردیم و در مرحله بعدی نشان دهیم که این دو اشتباه در زمان مناسب روی داد. باید بهتر و دقیق تر حمله می کردیم. ما از نظر فنی نیز بسیار بد ظاهر شدیم، تمرکز خود را از دست می دهیم و تیمی از هم پاشیده ای می شویم. در حالی که باید با آرامش، به خود می آمدیم و بازی را در دست می گرفتیم. زمانی که تمرکزمان بهم می ریزد، همه چیز از دست می رود. ما باید بدانیم که ممکن است هر اتفاقی در زمین بیفتد اما باید سریع به خود بیاییم. ما نمی توانیم هر بازی با این فکر که می توان بدون سر و صدا راحت برنده شد، راهی میدان شویم. ما باید بدانیم که می توانیم از رقیب عقب بیفتیم اما با دقت و تمرکز و حفظ آرامش، بزرگی تیم خود را نشان دهیم. تیم های بزرگ برای این که تعادل داشته باشند و در یک لحظه از هم نپاشند و این گونه واژگون نشوند، آرام و با دقت حرکت می کنند و همیشه منظم بازی می کنند. در لحظات سختی هستیم اما این نکته مهمی است که ما باید در لحظات سخت رشد کنیم و با آن بهتر روبرو شویم ما هم در انجام کارهای ساده تیمی و هم تاکتیک و بازی پیچیده باید رشد کنیم. نکات منفی ای که در این دو بازی داشتیم و نگاه درست به آن ها ما را در رشدمان کمک می کند. کار خواهیم کرد و به عملکردمان آگاهیم. ما در بازی قبل مشکلی را متوجه شدیم و در این بازی یک مشکل دیگر را. متاسفانه ما در ابتدای فصل پنج امتیاز را از دست دادیم و حالا باید برای نتایج بعدی پیشرفت خود را ثابت کنیم. ما کار خواهیم کرد و با دقت و آرامش پیش خواهیم رفت زیرا برای یک تیم بزرگ این مسائل ثمربخش و موثر خواهند بود."

بدون یووه، یووه قوی نیست!

"خیر، به هیچ وجه این درست نیست. یوونتوس جوانان با استعداد زیادی دارد، جوانانی که در یک لحظه در شروع کار توان مدیریت خوب را در بازی ندارند. یک بازیکن جوان نمی تواند در ابتدای راه چنین کارآمدی را از خود نشان دهد اما بازی به بازی و درک شرایطی که در آن قرار گرفته به تعادل می رسد، آن ها با انگیزه و سخت کار می کنند، من برای پسرانم متاسفم، آن ها دلشکسته بودند. فوتبال بسیار بی رحم و خشم است. ما در بازی نخست دو گل و امروز یک گل دریافت کردیم و باید بدانیم که خیلی باید تمرین کنیم و در این هفته ها باید در اشتباهاتمان بهبود داشته باشیم تا در آینده کاملا برطرف شوند. متاسفانه ما یک ماه و نیم با گروه تمرین کردیم که تعدادی از بازیکنان بعد به تیم ملحق شدند و در هماهنگی و مسائل تاکتیکی یکسان نیستند. در حال حاضر نمی توانیم با اولین نتایج بد از آن ها خیلی عصبانی شویم می دانیم که باید سخت کار کنیم، پیشرفت داشته باشیم و مشکلات را کاملا برطرف کنیم. در فاز دفاعی نیز باید صبور باشیم زیرا با عجله فضا را برای رقبا آزاد می کنیم و باید بدانیم که باید طوری ظاهر شویم که دیگر نگرانی وجود نداشته باشد، زیرا این مسأله باعث می شود بدتر ظاهر شویم."

رفتن رونالدو و تاثیراتی که باقی گذاشت:

"او سه سال این جا بازی کرد و گل های زیادی زد، من یکی از این سال ها او را در اختیار داشتم، گل های زیادی زد، کاری که همه می دانیم به خوبی انجام می دهد. او بازیکن فوق العاده ای است اما ما دیگر به او فکر نمی کنیم. من یک گروه عالی دارم که باید با آن ها کار کنم. نه به این خاطر که فوتبال این است بلکه به این دلیل که ما یوونتوس هستیم و همیشه راحت برنده می شویم. می دانیم که امتیازهایی از دست رفته اما من تیمی از پسران شایسته را در اختیار دارم که می دانم موفق می شویم و از این شرایط خارج خواهیم شد، مطمئن هستم، چرا نباید باشم؟"

9404