پیش بازی لیورپول - چلسی/ جدال تمام آلمانی انگلیسی ها در آنفیلد

پیش بازی لیورپول - چلسی/ جدال تمام آلمانی انگلیسی ها در آنفیلد

پایگاه خبری فوتبالی - دومین مسابقه جذاب و حساسی که امروز در چارچوب رقابت های هفته سوم لیگ برتر انگلستان برگزار می شود، جدال جالب توجه لیورپول و چلسی به میزبانی بندر لیورپول خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، هر دو تیم لیورپول و چلسی از آماده ترین تیم های این روزهای لیگ برتر انگلیس هستند که از ساعت ۲۱ امشب به وقت تهران در نبردی حساس در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار حساس بر عهده آنتونی تیلور، داور سرشناس انگلیسی خواهد بود.

لیورپولی ها بعد از گذراندن فصلی پر تنش، اکنون به آرامش نسبی رسیده اند. تعداد مصدومان این تیم کمتر شده‌ اند و سرمربی آلمانی آن ها مجبور نیست از بازیکنانش در پست‌ های غیرتخصصی استفاده کند. دست یورگن کلوپ که باز باشد، مشخصاً می‌ تواند تیمش را بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر هم قرار دهد. لیورپول فصل جدید را با بردهای ۳ و ۲ گله شروع کرده و به استقبال اولین چالش بزرگ خواهد رفت. قرمزها می‌ توانند در نخستین نبرد مقابل یکی از تیم‌ های آماده بیگ‌ سیکس خودشان را برای حضور در کورس قهرمانی آماده کنند.

از طرف دیگر، آمادگی حریف هم نشان داده آن‌ ها هم می‌ توانند مدعی باشند. در نتیجه گرفتن امتیاز کامل از چلسی اهمیت دوچندانی خواهد داشت. منهای آخرین دیدار، لیورپول در سال‌ های اخیر مقابل چلسی، حتی در زمان‌ هایی که حریف تیم آماده‌ ای بوده هم معمولا نتایج خوبی کسب کرده است. بازگشت هواداران به آنفیلد نیز قدرت لیورپول را دوچندان می‌ کند.

به نظر می‌ رسد ثبات در خط دفاعی، اتفاق خوبی بود که زیر نظر توخل برای چلسی رخ داده است. از وقتی توخل به چلسی آمده، ۱۳ کلین‌ شیت داشته‌ اند که بهترین آمار در لیگ برتر بوده است. شاگردان توخل هم در دفاع کامل شده و هم در حمله خیلی منطقی و آرام به روزهای خوب خود رسیدند و حالا می‌ توانند کابوس هر تیمی در انگلیس و اروپا باشند.

مشکلات توخل از ژانویه که به لیگ برتر آمده از دیگر تیم‌های بزرگ کمتر بوده و این هم دلیل دیگری برای اوج گرفتن آبی‌های لندن است. اولین حضور روملو لوکاکو نشان داد چه انتخاب خوبی برای نوک حمله داشته‌ اند. چلسی یکی از پر ستاره ترین تیم‌ های فعلی انگلیس است. همان قدر که برای لیورپول بردن در آنفیلد مهم است، چلسی می‌ تواند با امتیازگیری در زمین یک حریف بزرگ، خودش را ثابت کند. اگر می‌ خواهند بین تیم‌ های مدعی قهرمانی قرار بگیرند، باید امتیازات را جمع آوری کنند.

نکات آماری از بازی امشب لیورپول و چلسی:

لیورپول می‌ تواند با پیروزی در بازی امشب، به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که در سه فصل متوالی هر سه بازی ابتدایی خود را بازی برد پشت سر می‌ گذارد.

قرمزها در صورت کلین شیت در بازی امشب موفق می‌ شوند برای سومین فصل در تاریخ رقابت‌ های لیگ برتر در سه بازی ابتدایی فصل کلین شیت کنند.

با احتساب بازی‌ های فصل گذشته، شاگردان یورگن کلوپ در هفت بازی گذشته خود در لیگ برتر به پیروزی دست یافته اند و در چهار بازی نیز موفق به ثبت کلین شیت شده‌ اند.

لیورپول در دو بازی گذشته چهل و شش شوت به سمت دروازه حریفان زده است که این تعداد، بیشترین تعداد در میان تمامی تیم های لیگ‌ برتری است.

دیوگو ژوتا در صورت گلزنی در بازی امشب، پس از رابی فاولر، سادیو مانه و دنیل استوریج به چهارمین بازیکن تاریخ لیورپول تبدیل می‌ شود که توفیق گلزنی در سه بازی ابتدایی فصل را پیدا می کند.

کرتیس جونز و فابینیو مصدومان قطعی لیورپول برای این مسابقه هستند. شاید جیمز میلنر هم به بازی مقابل حریف آبی‌ پوش لندنی نرسد. چلسی در این بازی فقط کریستین پولیشیچ و روبن لوفتوس‌ چیک را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در اختیار نخواهد داشت.

چلسی در حالی بازی آخرش مقابل لیورپول را برد که در ۴ بازی قبل از آن مقابل این حریف تن به شکست داده بود.

روملو لوکاکو بعد از این که در ۴ بازی اول لیگ برتریش مقابل لیورپول ۴ گل زد، در ۱۱ بازی بعد از آن موفق شد فقط یک گل وارد دروازه این حریف کند.

مارس سال ۲۰۲۱، دیدار برگشت فصل گذشته لیگ برتر انگلیس را چلسی در آنفیلد با یک گل از لیورپول برد. تنها گل آن بازی را مانت برای آبی‌ ها به ثمر رساند. 

لیورپول در ۵ بازی آخرش در تمامی رقابت‌ ها مقابل چلسی در ورزشگاه آنفیلد ۲ مرتبه طعم شکست را چشیده است.

در ۵۸ مسابقه برگزار شده بین لیورپول و چلسی در لیگ برتر، قرمزها برنده ۲۳ بازی بوده‌ اند و آبی‌ ها ۲۱ بازی را برده‌ اند. ۱۴ بازی هم برنده نداشته است.

لیورپول در ۱۳ بازی آخر لیگ برتری مقابل چلسی فقط ۲ باخت داشته است. قرمزها ۶ برد و ۵ تساوی در دیگر بازی‌ ها به‌ دست آورده بودند.

آبی‌ های لندن در تاریخ لیگ برتر ۷ مرتبه در آنفیلد پیروز شده‌ اند. فقط منچستر یونایتد با ۱۲ برد بیش از آن‌ ها در زمین لیورپول برنده شده است.

توماس توخل ۹ بازی از ۱۵ تقابل خود مقابل یورگن کلوپ را باخته و سه برد و سه تساوی هم داشته است.

سزار آزپلیکوئتا در صورت حضور در بازی امشب، در روز تولد ۳۲ سالگی خود به رکورد ۳۰۰ بازی لیگ‌ برتری می‌ رسد.

چلسی در این فصل ده شوت به سمت چهارچوب خود دریافت کرده که این تعداد، کمترین تعداد در بین تمامی تیم های لیگ‌ برتری است.

ویرجیل فن دایک ۴۸ بازی لیگ‌ برتری در آنفیلد انجام داده که در هیچ کدام از این بازی‌ ها، قرمزها شکست نخورده اند و شامل ۴۳ برد و ۵ تساوی می شود.

چلسی در این فصل پنج گل به ثمر رسانده که این پنج گل توسط پنج بازیکن مختلف به ثمر رسیده اند.

چلسی در ۱۱ بازی گذشته خود در آنفیلد در تمامی رقابت ها موفق به گشودن دروازه لیورپول شده است.

محمد صلاح ۹۸ گل در لیگ برتر زده است. تنها بازیکن آفریقایی که موفق شده بیشتر از محمد صلاح در تاریخ لیگ برتر گلزنی کند، دیدیه دروگبا با ۱۰۴ گل برای چلسی است.

9404