ذوب‌آهن در لیگ بیستم؛ گاندوی بی‌دندان!

ذوب‌آهن در لیگ بیستم؛ گاندوی بی‌دندان!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در لیگ بیستم نه تنهات انتظارات را برآورده نکرد بلکه تا روز آخر مسابقات در گیر و دار بقا و سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، ذوب‌آهن، تیمی که سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد، در بیستمین دوره لیگ برتر تا آستانه سقوط به لیگ دسته اول پیش رفت ولی در نهایت به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سایپا کماکان فرصت ماندن در سطح اول فوتبال ایران را پیدا کرد. 

این تیم اصفهانی بعد از فصل کابوس‌‌واری که در لیگ نوزدهم سپری کرده بود، با امید زیادی گام به فصل بیستم گذاشت. مدیران باشگاه پیش از آغاز فصل در حالی که با چند گزینه وارد مذاکره شده بودند، در نهایت سکان هدایت تیم‌شان را به رحمان رضایی سپردند.

رضایی که پیش رفتن به لیگ ایتالیا در ذوب‌آهن توپ می‌زد، در بازگشت -البته در قامت سرمربی- خیلی زود با مدیران این باشگاه دچار مشکل شد. بحث اصلی، نقل و انتقالات بود که  صدای سرمربی جدید را درآورد. ذوب‌آهن بیش از 10 بازیکن شاخص و ستاره‌اش را از دست داد و بازیکنان مطرحی جایگزین نکرد تا از لحاظ نفری با شرایط خیلی ضعیف‌تری نسبت به قبل، کار را آغاز کند.

با شروع فصل، مشکل بعدی ذوب‌آهن اشتباهات داوری بود که در هر بازی به نحوی علیه گاندوها رقم می‌خورد و باعث می‌شد امتیازات زیادی از این تیم گرفته شود. در آن سو  اختلافات کادر فنی با مدیریت باشگاه نیز به اوج رسیده بود و پیش از پایان نیم فصل بارها بحث تغییرات به میان می‌آمد. 

در ادامه با ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان ذوب‌آهن به کرونا و دیگر مسائل، شرایط برای این تیم با وجود اینکه خوب بازی می‌کرد، اصلا خوب پیش نمی‌رفت.

با برکناری جواد محمدی و روی کار آمدن مجتبی فریدونی به عنوان مدیرعامل کماکان از سرمربی تیم حمایت شد ولی در نهایت هیئت مدیره باشگاه پیش از دیدار سبزپوشان برابر سایپا به سرمربی تیم اولتیماتوم داد و رحمان رضایی را تهدید به اخراج کرد. در این بیانیه آمده بود در صورتی که رضایی در 5 بازی پیش‌رو 15 امتیاز بگیرد، پاداش ویژه خواهد گرفت و اگر 11 امتیاز بگیرد، بحثی در مورد تغییر سرمربی نخواهد بود. در نهایت رضایی نتوانست امتیازات مدنظر هیئت مدیره برای ماندن در ذوب‌آهن را کسب کند و برکنار شد.

با جدایی رحمان رضایی کار به سید مجتبی حسینی سپرده شد اما باز هم مسیر نتیجه‌گیری ذوب‌آهن تغییر نکرد تا گاندوها برای بقا تا هفته آخر با استرس به کارشان ادامه دهند. 

فصل بیستم با همه اتفاقات شیرین و تلخی که رخ داد برای ذوب‌آهن به اتمام رسید. فصلی که شاید مهمترین نکته مثبت آن برای این تیم اصفهانی «بقا» در لیگ و البته فرصت بازسازی دوباره در لیگ بیست و یکم باشد. ذوبی‌ها با همین برنامه مهدی تارتار، یکی از گزینه‌های نهایی فصل پیش‌شان را به اصفهان آوردند. 

ذوب‌آهن قهرمان چندین دوره جام حذفی و یکی از سه فینالیست ایرانی لیگ قهرمانان آسیا، لیگ آینده را با شرایط جدیدی آغاز می‌کند، لیگی که در گوش گاندوهای بی‌دندان در لیگ بیستم نجوا می‌کند؛ «دوباره بلند شو.»

7474