جولان ستاره‌های مسن در پرسپولیس 1400

جولان ستاره‌های مسن در پرسپولیس 1400

پایگاه خبری فوتبالی- در بازار نقل و انتقالات این روزها سن بازیکنان از اهمیت بالایی برخوردار شده و هواداران پس از سابقه بازیکن به سن و سال او توجه می‌کنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، جدایی و فسخ یک طرفه سعید حسین پور هافبک جوانی که توسط برانکو به تیم اصلی راه پیدا کرده بود و همینطور مذاکرات سرخ‌ها با امین قاسمی نژاد که سال‌های انتهایی فوتبال خود را سپری می‌کند بهانه‌ای شد تا این سوال پیش بیاید که آیا یحیی گل‌محمدی اعتقاد بیشتری به با تجربه‌ها دارد یا روی جوان‌ترها ریسک نمی‌کند؟

 اوج گرفتن جوانانی مثل نوراللهی، طارمی و علیپور در دوره برانکو و یا چهره شدن یک بازیکن تستی مثل محمد انصاری در خط دفاع پرسپولیس نشان از اعتماد پایه ریز دوره نوین پرسپولیس به جوان‌‌ترها و کم تجربه‌ها بود. شاهکار کالدرون در این زمینه نیز فراموش نمی‌شود که در دربی حساس پایتخت تصمیم گرفت به جوانی به نام مهدی عبدی میدان دهد؛ بازیکنی که با گل‌زنی در دربی مطرح شد و در هفته‌های آخر این لیگ ستاره تیمش برای کسب قهرمانی پنجم بود.

 اما سال گذشته بازیکنان جوان این تیم مثل حسین پور، برزگر، روستایی و حسینی به تیم‌های دیگر قرض داده شدند و حالا یکی پس از دیگری دنبال فسخ قرارداد خود و پیوستن قطعی به تیم دیگری هستند. اما در این روزها که جوانان این تیم جدا می‌شوند و بازیکنی پا به سن گذاشته و با تجربه مثل قاسمی نژاد به این تیم نزدیک می‌شود بد نیست مروری بر سن و سال بازیکنان اصلی مدافع عنوان قهرمانی داشته باشیم.

*دو دروازه‌بان اول بالای سی سال

 هر دو دروازه‌بان اصلی پرسپولیس بالای سی سال دارند. لک سی ساله است و رادوشوویچ سی و دو سال دارد.البته برای هیچ مربی‌ای در دنیا سن گلر اهمیتی ندارد و کیفیت اوست که تعیین کننده خواهد بود و در پرسپولیس هم نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 *خط دفاع با یک بالای سی سال جدید

در دفاع  سیدجلال حسینی با ۳۹ سال، تعبیر کننده  اصلی جمله معروف "سن فقط یک عدد است" شده و همچنان هر وقت بازی کرده در بالاترین سطح نمایش داده است. مهدی شیری دفاع راست این تیم که امسال تمدید کرد سی ساله است و یک مدافع آخر تازه جذب شده این تیم یعنی علیرضا ابراهیمی ۳۱ سال دارد.

 *خط هافبک جولانگاه با تجربه‌ها

کاپیتان دوم سرخ‌ها، امید عالیشاه که در این تیم ماندگار شده در این فصل سی ساله می‌شود. وحید امیری وینگر ملی‌پوش این تیم ۳۳ساله است و با تمدید سه ساله قراردادش احتمالا تا انتهای فوتبال خود در پرسپولیس توپ می‌زند. کمال کامیابی‌نیا دیگر کاپیتان این تیم نیز ۳۲ سال دارد و یکی دیگر از با تجربه‌های این تیم است.

 

*میانگین سنی خط حمله پرسپولیس زیاد می‌شود؟

پس از جدایی مغانلو، آل کثیر به یکی از مهاجمین اصلی تیمش تبدیل می‌شود. او که خیلی دیر به فوتبال معرفی شد حال در ۳۱ سالگی دومین فصل حضورش در پرسپولیس را تجربه می‌کند. در صورتی که شایعات پیوستن قاسمی نژاد به پرسپولیس تحقق پیدا کند یک مهاجم بالای سی سال دیگر به این تیم اضافه می‌شود تا سرخ‌ها در هر پست حداقل ۲ بازیکن با این سن و سال را داشته باشد.

 اتفاقی که بخشی از آن به کیفیت نه‌چندان خوب نسل فوتبالی متولدین نیمه دوم دهه هفتاد و دهه هشتاد برمی‌گردد و بازیکنانی که در اوج جوانی باید بیش از اینها  دل مربی را قرص کنند.

۴۱۵۴