آقاکوچکی: تحت تاثیر نام استرالیا قرار گرفتیم

آقاکوچکی: تحت تاثیر نام استرالیا قرار گرفتیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان با غیرقابل پیش‌بینی توصیف کردن شکست سنگین مقابل استرالیا، گفت: تحت تاثیر نام استرالیا قرار گرفیتم و این شکست کار ما را برای صعود دشوار کرد.

به گزارش فوتبالی، عباس آقاکوچکی بعد از شکست ۸۱ بر ۳۹ تیمش مقابل استرالیا در اولین دیدار بازی‌های پارالمپیک اظهار داشت: ما برای این بازی‌ها جوانگرایی و نسبت به پارالمپیک ریو هشت بازیکن را عوض کرده بودیم. از دست دادن «مرتضی عابدی» در لحظه اعزام به توکیو ضربه بزرگ فنی به تیم زد، چرا که در بسکتبال با ویلچر بحث کلاس و کلاس‌بندی است و به راحتی نمی‌توان بازیکنی را جا به جا کرد که از این جهت ضعف بزرگی در تیم به وجود آمد.

وی در ادامه افزود: هر چقدر تلاش کردیم نتوانستیم جبران نبود بازیکنان مؤثرمان را بکنیم، اما با هماهنگی و تمرینات غیبت آنها جبران خواهد شد. در این بازی بازیکنان با استرس و اضطراب عمل کردند به همین خاطر ۱۶ تا ۱۷ زیرحلقه را گل نکردیم. این نشانه استرس است. هرچند در جریان بازی بازیکنانم هماهنگ‌تر عمل کردند. ان‌شاءالله از این تجربه برای بازی بعدی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان خاطر نشان کرد: امیدوارم از این تجربه بهره لازم را ببریم و در دیدارهای آینده شروع خوبی داشته باشیم. بچه‌ها جوان بودند و تحت تأثیر نام استرالیا قرار گرفتند. ممکن بود که این امتیازات را از دست بدهیم، اما باخت با این اختلاف را تصور نمی‌کردیم.

آقاکوچکی ادامه داد: در دو روز آینده هم بازی‌های سنگینی خواهیم داشت. امیدوارم بازیکنانم در آن دو بازی و دیدارهای بعدی خودشان را نشان دهند. این سطح بسکتبال ما نبود. ما می‌توانیم بهتر از اینها بازی کنیم. قطعاً می‌توانیم در بازی‌های آینده جایگاه بسکتبال با ویلچر ایران را نشان دهیم.

وی در پایان گفت: گروه سختی داریم. آلمان با سه امتیاز اختلاف به آمریکا باخته است. حریفان ما دیدارهای تدارکاتی زیادی داشته‌اند. بازی‌های سختی خواهیم داشت، اما تلاش مان را می‌کنیم که از پس آلمان و الجزایر بربیایم و از گروه مان صعود کنیم، اما قطعاً کار دشواری خواهیم داشت.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین 100سهمیه کسب شده با 62 ورزشکار ( 9 زن و 53 مرد) در 10 رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی ها با کسب 24 نشان ( هشت طلا، 9نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.

۴۱۵۴