عمر السومة و 2+5 غایب احتمالی سوریه برابر ایران

عمر السومة و 2+5 غایب احتمالی سوریه برابر ایران

پایگاه خبری فوتبالی- غیبت 6 بازیکن تیم ملی سوریه در دیدار برابر ایران به دلیل مصدومیت قطعی است و 2 بازیکن دیگر وضعیت مبهمی دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، غیبت عمر السومة ستاره تیم ملی سوریه در نخستین بازی این تیم در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 برابر ایران، تأیید شد. السومة در دیدار تیمش یعنی الاهلی در هفته دوم لیگ حرفه ای عربستان مقابل الحزم مصدوم شد و به مدت 14 روز به استراحت و درمان نیاز دارد.

فدراسیون فوتبال سوریه عصر روز چهارشنبه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: پس از تماس عمر السومة با دکتر احمد کنجو پزشک تیم ملی سوریه، تأیید شد که وی به دلیل پارگی ماهیچه در تقابل با ایران غایب است.

در این بیانیه آمده است که تصمیم گرفته شد دو بازیکن تیم ملی سوریه به نام های شادی الحموی و خالد المبیض پس از تشخیص مصدومیت آنها در جریان رقابت های لیگ داخلی، به سوریه بازگردانده شوند. آنها به یک دوره استراحت نیاز دارند و نمی توانند در مسابقات برابر ایران و امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر شرکت کنند.

از سوی دیگر، محمد عثمان بازی دوستانه امروز مقابل الجزایر را از دست می دهد. چرا که او باید بعد از آسیب دیدگی جزئی که در تمرین روز گذشته به آن دچار شد، به استراحت پرداخته شرایط بدنی خود را بالا ببرد.

در پایان بیانیه فدراسیون فوتبال سوریه آمده است: ابراهیم عالمة دروازه بان تیم ملی نیز به دلیل ناهمواری زمین محل تمرین در اردوی آماده سازی دمشق دچار مصدومیت شد و  در بیمارستان اسپایر قطر تحت معاینه پزشکی قرار گرفت و مصدومیت وی تأیید شد. او تا زمان بهبودی کامل جهت حضور در دیدار برابر ایران به استراحت می پردازد و در دیدار امروز برابر الجزایر غایب خواهد بود.

پیش از این نیز حسین الجوید مدافع اصلی سوری ها به همراه احمد الصالح دیگر بازیکن خط دفاعی این تیم از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شده بودند. ماردیک ماردیکیان مهاجم ارمنی – سوری این تیم نیز به دلیل آسیب دیدگی در لیست تیم ملی سوریه برای دو بازی ابتدایی این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی حضور نداشت.

بدین ترتیب غیبت شش بازیکن به نام های عمر السومة، احمد الصالح، حسین الجوید، ماردیک ماردیکیان، شادی الحموی و خالد المبیض برابر ایران قطعی است و وضعیت ابراهیم عالمة و محمد عثمان نیز طی روزهای آتی بررسی و مشخص خواهد شد که آیا آنها قادر به حضور در دیدار روز پنج شنبه 11 شهریور برابر ایران خواهند بود یا خیر.

۴۱۵۴