مورد ویژه ابراهیم شکوری؛ کار در نهادهای دولتی بدون داشتن کارت پایان خدمت!

مورد ویژه ابراهیم شکوری؛ کار در نهادهای دولتی بدون داشتن کارت پایان خدمت!

پایگاه خبری فوتبالی- آیا فعالیت ابراهیم شکوری در فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس، غیرقانونی و تخلف بوده است؟

به گزارش فوتبالی، ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس امروز به خاطر رفتن به خدمت سربازی، از سمت خود در این باشگاه استعفا داد.

طبق نوشته سایت پرسپولیس، او تا امروز از معافیت تحصیلی استفاده کرده و اگرچه از خدمت معاف است ولی از دوران آموزشی او تنها یک ماه باقی مانده است که باید این مدت را پشت سر بگذارد.

اینکه شکوری علیرغم نداشتن کارت پایان خدمت، در دو نهاد عمومی و دولتی – فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس – به عنوان سرپرست دبیرکلی و معاون اجرایی کار کرده بر اساس قوانین و مقررات تخلف و غیرقانونی بوده است. بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، استخدام مشمولان وظیفه به طور کلی، در وزارتخانه‌ها، مؤسسات وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم ممنوع است و شکوری در دو نهاد فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس کار کرده، حقوق گرفته و قرارداد بسته است. کسی که سربازی نرفته باشد، نمی تواند در نهادهای دولتی، حکم کارگزینی داشته باشد و معافیت تحصیلی برای این است که طرف به تحصیلش برسد نه اینکه در حین تحصیل کار دولتی انجام دهد. 

در هر حال به نظر می رسد سازمان بازرسی و نهاهای نظارتی به این ماجرا ورود کرده اند که شکوری مجبور به استعفا شده و باید این سوال را پرسید که در قبال این تخلف چرا قبلا سکوت شده است؟ مگر کارگزینی اسناد و مدارک اشخاص را دریافت نمی کند و برایشان حکم نمی زنند؟ آیا واقعا مدارک شکوری چک شده بود که بدون کارت پایان خدمت در حال کار کردن در سیستم دولتی بود؟

حالا اینکه شکوری چه قراردادی با فدراسیون فوتبال و پرسپولیس داشته، سوالی است که بهتر است معاون مستعفی باشگاه پرسپولیس به آن پاسخ دهد.

1111