پیش بازی چلسی و آرسنال؛ برگزاری دربی لندن در سایه شوم کووید 19

پیش بازی چلسی و آرسنال؛ برگزاری دربی لندن در سایه شوم کووید 19

پایگاه خبری فوتبالی - آرسنال و چلسی امشب در چارچوب بازی های هفته دوم فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر به مصاف هم می روند.

به گزارش فوتبالی، امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه امارات، آرسنال و چلسی در دیداری از هفته دوم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت. آرسنال که در همین ابتدای فصل با بحران کرونا در تیم خود مواجه شده و هر دو مهاجم اصلی خود را در اختیار ندارد، در بازی اول خود در فصل جدید لیگ برتر مقابل برنتفورد تازه صعود کرده شکست خورد.

آرسنالی ها امیدوارند که پس از جذب مارتین اودگارد و آرون رمزدیل و به مرور با جا افتادن خریدهای جدیدشان در تیم و بازگشت کرونایی ها و مصدومان تیم، شرایط برای آن ها تغییر کند. آرسنال در پیش فصل نیز به مصاف چلسی رفت که در نهایت دو بر یک شکست خورد.

اما در طرف مقابل، روزهای خوش چلسی توماس توخل همچنان ادامه دارد و این تیم فصل را با قهرمانی در سوپرجام اروپا آغاز کرد. سپس در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر، به پیروزی سه بر صفر رسید. شاید تنها نقطه ضعف بزرگ تیم توخل، نداشتن یک مهاجم درجه یک در نوک خط حمله بود که با جذب لوکاکو، به نظر می رسد این مشکل برای آن ها حل شده باشد. امشب ممکن است روملو لوکاکو اولین بازی خود را برای چلسی انجام دهد و این خبر چندان خوبی برای خط دفاعی آرسنال نیست.

آرسنال نیاز مبرم به این برد برای بازگشت به روزهای خوب دارد و چلسی می‌ خواهد به روند خوبش ادامه دهد تا یک مدعی قهرمانی باشد. در سال های گذشته، کمی زمان می‌ برد تا آرسنال در مخمصه گیر کند و حتی برای کسب سهمیه لیگ اروپا هم سختی بکشد، اما این فصل از همان هفته اول مشکل داشتند. میکل آرتتا در بحران بدی گیر کرده و حتی رئیس‌ جمهور رواندا که یکی از اسپانسرهای توپچی‌ هاست هم از او و تیمش انتقادهایی داشته است.

خبر خوب برای توپچی ها این که آرسنال در بازی‌ های اخیر مقابل چلسی نتایج خوبی گرفته، اما بدون داشتن مهاجم نوک تخصصی، این مرتبه کسب نتیجه مطلوب مقابل همشهری آماده، دشوار است. آرسنال امشب نمی‌ تواند از اوبامیانگ و لاکازت که کرونایی شده‌ اند استفاده کند و این بدترین خبر است. حال آن که با آمدن لوکاکو، چلسی توماس توخل قوی‌ تر هم خواهد شد. این مربی آلمانی فصل پیش چلسی را از دردسر دور کرد و در ماه‌ های اخیر به قهرمانی های لیگ قهرمانان و سوپرجام اروپا رسیدند. حالا فصل را خوب شروع کرده‌ اند و با روحیه مضاعف به مصاف همشهری قرمزپوششان خواهند رفت.

توخل بازی رسمی قبلی را از آرسنال باخت و هدفش تلافی کردن است. مشکلات چلسی در پیک جدید کرونا به اندازه آرسنال نیست و فقط پولیشیچ را در اختیار ندارد و البته زیاش هم مصدوم است که البته برای آن‌ ها هم در لیست چلسی جانشین موجود است.

در دیدار برگشت فصل قبل لیگ برتر انگلیس، آرسنال با یک گل در استمفوردبریج چلسی را شکست داد. تنها گل توپچی‌ ها را اسمیت‌ راو به ثمر رساند.

در ۲۰۳ رویارویی آرسنال و چلسی تا امروز، ۷۹ برد نصیب آرسنالی ها شده و چلسی ۶۵ بازی را برده است. ۵۹ بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

در ۵۸ نبرد لیگ برتری آرسنال و چلسی، قرمزها برنده ۲۲ بازی بوده‌ اند و آبی‌ ها ۱۹ بازی را برده‌ اند. ۱۷ بازی هم مساوی شده است.

در ۵ بازی آخر آرسنال و چلسی، توپچی‌ ها ۳ برد داشته‌ اند و فقط یک بازی را باخته اند. چلسی در سه بازی آخرش مقابل آرسنال برنده نشده است.

آرسنال ۱۰ سال در استمفوردبریج دیداری از رقابت‌ های لیگ برتر را نبرده بود که در بازی گذشته این اتفاق رخ داد.

اگر آرسنال در این دیدار پیروز شود، بعد از ۱۷ سال موفق شده در ۳ دیدار متوالی لیگ برتری چلسی را شکست دهد.

آرسنالی ها در ۱۰ بازی آخر مقابل چلسی که در روز یکشنبه برگزار شده، پیروز نشده اند. ۸ بازی را باخته اند و در ۲ بازی به تساوی رسیده‌ اند. آخرین بردشان در این روز هم به نوامبر ۲۰۰۸ در استمفوردبریج برمی‌گردد.

چلسی ۴ نبرد آخرش در خانه رقبای همشهری را برده است. آخرین باری که پنج بازی متوالی مقابل لندنی‌ ها را برده بودند از ژانویه ۲۰۰۵ تا ژانویه ۲۰۰۶ تحت هدایت ژوزه مورینیو بود.

روملو لوکاکو، ستاره جدید چلسی ۲۵ گل در سری آ زد، در حالی که مجموع گل‌ های آبراهام، ورنر، ژیرو و هاورتس در فصل گذشته لیگ برتر ۲۰ گل بود.

آرسنال مقابل برنتفورد ۲۲ ضربه در چارچوب زد و به گل نرسید که این اتفاق از ابتدای سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به بعد بی‌ سابقه بوده است.

هر دو تیم چند ستاره را به دلایل مختلف در اختیار نخواهند داشت. پیرامریک اوبامیانگ، الکساندر لاکازت، ویلیان و رونار الکس رونارسون آرسنالی هایی هستند که به ویروس کرونا مبتلا شده‌ اند. توماس پارتی، ادی انکتیا و گابریل آسیب دیده‌ اند و مارتین اودگارد هم تازه به آرسنال برگشته تا به این دیدار حساس نرسد. حکیم زیاش هفته اول لیگ برتر مصدوم شد و شرایط انگولو کانته هم مشخص نیست. کریستین پولیشیچ هم کرونایی چلسی است.

9404