گزارش روز؛ بررسی 4 دلیل پیوستن احتمالی امباپه به منچستر یونایتد

گزارش روز؛ بررسی 4 دلیل پیوستن احتمالی امباپه به منچستر یونایتد

پایگاه خبری فوتبالی - در روزهای اخیر شایعات و حواشی بسیاری پیرامون تمدید یا عدم تمدید قرارداد ستاره فرانسوی پاریسی ها با این باشگاه و در کل آینده این بازیکن جوان مطرح شده و می شود و اخیرا نیز شاهد مرتبط شدن امباپه به باشگاه منچستر یونایتد انگلستان بوده ایم که کسی نمی تواند منکر جذاب بودنش شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از Unitedinfocus، اخیرا رسانه ای در خبری مدعی شد که شیاطین سرخ در نظر دارند برای جذب کیلیان امباپه در تابستان سال آینده اقدام کنند. شایعه ای که اگر نگاهمان سطحی باشد، تمسخرآمیز است. اما دلایل زیادی برای وقوع این انتقال وجود دارد. اگر یونایتد برای برنده جام جهانی پرس و جو نکند، اقدام احمقانه ای خواهد بود. در این مطلب به بررسی چهار دلیل که جذب امباپه را در سال ۲۰۲۲ منطقی جلوه می‌ دهد، می پردازیم.

قرارداد رو به پایان با تیم فرانسوی:

منچستر یونایتد یک دلیل ساده برای جذب مهاجم سابق موناکو دارد و آن این است که کیلیان در تابستان آتی بازیکن آزاد خواهد بود. البته که دستمزد هنگفت و حق امضایی وجود خواهد داشت اما وقوع این انتقال با آزاد بودن او بسیار راحت تر خواهد بود. امباپه با وجودی که تنها یک سال از قراردادش با پی اس جی باقی مانده اما جذب او در مقطع فعلی بیش از ۱۰۰ میلیون پوند هزینه در بر خواهد داشت. وقتی بازیکنی با این استعداد در بازار موجود است، موقعیتی کمیاب تلقی می‌شود و منچستر باید در صورتی که خود او نیز مشتاق باشد، برای جذبش فشار بیاورد و تلاش کند.

تمدید پوگبا و جذب امباپه:

صحبت های زیادی در خصوص پیوستن پل پوگبا به پی اس جی و هم تیمی شدنش با امباپه انجام شده اما چرا این مهم در منچستر محقق نشود؟ تمدید قرارداد پوگبا، یک برتری بزرگ به یونایتد می دهد تا فوق ستاره‌ فرانسوی را برای پیوستن به تئاتر رویاها متقاعد کند. حضور این دو در یونایتد، یک زوج مخوف را ایجاد خواهد کرد که پیش از این و در سطوح بین المللی، جواب داده است. بدون شک حضور امباپه در یونایتد نیز به اندازه کافی پوگبا را برای ماندن وسوسه می‌ کند.

جذب دشوار ارلینگ هالند:

بر کسی پوشیده نیست که اولویت منچستر یونایتد برای تقویت خط هجومی، ارلینگ هالند است. او قبلا زیر نظر اوله گونر سولشر در تیم نروژی مولده فعالیت کرده است. با وجود این که مهاجم نروژی بند فسخ مقرون به صرفه ای دارد اما هزینه جذب او از مهاجم پی اس جی بیشتر خواهد بود. همچنین طرف انگلیسی برای جذب امباپه، با رایولا سر و کار نخواهد داشت. بایرن مونیخ نیز تایید کرده بود در تابستان آتی به سراغ هالند می‌ رود. بدون شک با حضور تیم های بزرگ دیگر، یونایتد راه ساده ای را در پیش نخواهد داشت.

تحسین متقابل:

کیلیان امباپه، مهاجم ۲۲ ساله فرانسوی بارها مقابل یونایتد قرار گرفته و برد و باخت را جلوی غول انگلیسی تجربه کرده است. او با مارکوس رشفورد نیز صمیمی است. نشریه The Athletic گزارش داده بود بعد از این که رشفورد پنالتی خود را در فینال یورو ۲۰۲۰ خراب کرد، امباپه در پیامی خصوصی به مهاجم یونایتد دلداری داده است. کیلیان علاوه بر تمجید از کیفیت رشفورد در زمین فوتبال، او را به دلیل انجام کارهای خیرانه مورد ستایش قرار داده است. نشریه The Times نیز سال گذشته در گزارشی مدعی شده بود در صورت جدایی امباپه از پاریسن ژرمن، منچستر یونایتد یکی از باشگاه های علاقمند به جذب این فوق ستاره فرانسوی خواهد بود.

9404