آیا امتیاز هوادار می تواند به کرمان برود؟

آیا امتیاز هوادار می تواند به کرمان برود؟

پایگاه خبری فوتبالی- رضا عنایتی مالک باشگاه هوادار به دنبال فروش امتیاز این تیم است چرا که نمی تواند هزینه های این تیم را در فصل جدید لیگ برتر تامین کند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، صحبت از فروش امتیاز این تیم به مس کرمان است؛ این در حالی است که در 21 خرداد 96 هیات رییسه فدراسیون فوتبال مصوب کرد فروش و انتقال امتیاز در لیگ برتر ممنوع است و تازه تیمی که می خواهد نام خود را در بازی های لیگ برتر تغییر دهد باید از هیات رییسه فدراسیون فوتبال تاییدیه بگیرد. 

در این تاریخ در سایت فدراسیون فوتبال این چنین آمده بود:« در جلسه امروز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال طرح ممنوعیت فروش و انتقال امتیاز باشگاه های لیگ برتر به تصویب رسید.» دو مصوبه از مصوبات جلسه مورد اشاره این بود: 

- تصویب ممنوعیت فروش و انتقال امتیاز باشگاه های لیگ برتر فوتبال

- تغییر نام باشگاه های حاضر در لیگ های فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال باید در هیات رییسه فدراسیون فوتبال مطرح شود و پس از تصویب قابل اعمال است.

البته تغییر مالکیت تیم به شرط حفظ نام و ادامه فعالیت در همان شهر بلامانع است و این اتفاقات به دفعات در فوتبال حرفه ای نیز رخ داده است اما بر اساس مصوبه ای که هیات رییسه فدراسیون فوتبال در تاریخ 21 خرداد 96 داشته تیم هوادار نمی تواند امتیاز خود را از تهران به کرمان انتقال دهد و از همه مهمتر اینکه معمولا کمسیون ماده 5 اداره کل استان ها مانع از جابجایی امتیاز تیم ها از شهری به شهر دیگری می شوند. به طور مثال اکنون هیات فوتبال استان خوزستان اعلام کرده اجازه جدایی تیم استقلال خوزستان از شهر اهواز را نمی دهد و فصل گذشته هم هیات فوتبال استان مازندران مانع از خروج امتیاز تیم خونه به خونه از بابل شد و با تغییر مالکیت تیم با نام رایکا به فعالیت خود ادامه داد. 

نشست هیات رییسه که یکی از مصوبات آن جلوگیری از نقل و انتقال امتیاز تیم های لیگ برتری از شهری به شهر دیگر بود.

در گذشته های نه چندان دور امتیاز تیم ها بین استان ها جابجا و حتی هبه می شود که این تبعات منفی به دنبال داشت. به همین دلیل هیات رییسه فدراسیون فوتبال در تاریخ 21 خرداد 96 مصوب کرد انتقال امتیاز در لیگ برتر از شهری به شهری دیگر ممنوع است.

7474