کومان: روی کوتینیو حساب می کنم/ پول نباید برای بازیکنی ۱۸ ساله اينقدر مهم باشد

کومان: روی کوتینیو حساب می کنم/ پول نباید برای بازیکنی ۱۸ ساله اينقدر مهم باشد

پایگاه خبری فوتبالی - کنفرانس خبری رونالد کومان، سرمربی بارسلونا قبل از بازی مقابل اتلتیک بیلبائو برگزار شد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های اسپانیایی، بارسلونا فردا باید مقابل اتلتیک بیلبائو در سن مامس بازی کند. رونالد کومان امروز در کنفرانس خبری حاضر شد و گفت:

"سن مامس همواره زمین سختی بوده است. بیلبائو پیشرفت کرده است. آن ها شش هفته در پیش فصل کنار سرمربی خود سپری کردند و موفق شدند به خوبی کنار یکدیگر تمرین کنند. آن ها تیم قوی هستند و ما این را می دانیم." 

بریتویت؟

"ما وضعیت باشگاه را می دانیم. اگر باشگاهی به بازیکنان ما توجه داشته باشد به پیشنهادات آن ها گوش خواهیم کرد ولی بریتویت عملکرد بسیار خوبی برای ما دارد. او در حمله در پست های مختلفی برای ما بازی می کند. او نشان داد که برای تیم بازیکن مهمی است. او بازیکن بسیار منظمی است. او نقش خود را در تیم پذیرفته که در تمام بازی ها در ترکیب اصلی قرار نگیرد. به نظر من او باید در بارسلونا بماند."

استراحت پدری؟

"این درست است که مدتی به این موضوع درباره پدری فکر می کنیم و او پس از بازی فردا به مدت دو هفته استراحت خواهد کرد. من با لوئیس انریکه صحبت کردم و این تصمیمات مربوط به آن هاست و نمی توانم چیز زیادی بگویم ولی ما به پدری دو هفته استراحت می دهیم چون به آن نیاز دارد."

شماره 10؟

"این موضوع باشگاه است و من نباید تصمیم بگیرم. نظر من مهم نیست."

آینده امباپه؟

"من سرمربی بارسلونا هستم و به این موضوع توجهی ندارم‌. او بازیکن بزرگی است و باید تصمیم بگیرد که می خواهد کجا بازی کند یا در تیم فعلی خود بماند. این مشکل من نیست."

خط خوردن پیانیچ و اومتیتی؟

"بازیکنان دیگری هم مانند آن ها هستند که به سختی فرصت برای بازی کردن پیدا می کنند و تصمیم نهایی همیشه به آن ها بستگی دارد. آن ها شرایط پیچیده ای در تیم دارند و این موضوع درست است."

وضعیت کوتینیو؟

"فیلیپ از لیست خط خورد چون فکر می کنم یک هفته دیگر باید با گروه تمرین کند و سپس به لیست اضافه شود‌. من روی او حساب باز می کنم چون بازیکن بزرگی است و می تواند برای بارسلونا بازیکن مهمی شود. او بعد از سال قبل که مصدوم شد، بازی کردن را آغاز کرده است. من قطعا در فصل پیش آتی روی کوتینیو حساب باز خواهم کرد."

ناراحتی جزئی پیکه و بازگشت ترشتگن؟

"من از وضعیت پیکه شگفت زده شدم. ناراحتی های پیکه چیز خاصی نیست و او می تواند بدون مشکل بازی کند. بازیکن دیگر ترشتگن است که در تمرینات گروهی شرکت کرد. او به خوبی ریکاوری کرده ولی باید تمرینات بیشتری با گروه انجام دهد و به زمان بیشتری نیاز دارد." 

ناامیدی از موریبا؟

"من به عنوان یک شخص عادی و نه سرمربی بارسلونا با او دو یا سه هفته قبل صحبت کرده بودم. وضعیت او ناگوار است. او آینده باشگاه است ولی بازی نمی کند و در کنار ما نیست. من می دانم بارسلونا چه پیشنهادی می خواست به او بدهد. پیشنهاد من این است که پول مهم ترین مسأله نیست؛ ولی بازیکن و اطرافیانش تصمیمات مختلفی می گیرند و من از این موضوع ناامید شدم. من به فوتبال بیشتر از مسائل قراردادی باور دارم. در ۱۸ سالگی پول نمی تواند چنین اهمیتی داشته باشد."

ایناکی پنیا و دروازه بانان بارسلونا؟

"من ایناکی پنیا را درک می کنم چون می خواهد بازی کند ولی من ریسک نمی کنم. من می خواهم یه دروازه بان سطح بالا داشته باشم تا به دردسر نیفتم. در حال حاضر مشکلی درباره دروازه بانان ما وجود ندارد."

رضایت از نیکو گونزالس؟

"من روی بازیکنان جوان حساب باز خواهم کرد. اگر آن ها در تیم اول بازی نکردند باید با تیم ب بازی کنند علی رغم تمرینات آن ها باید رقابت کنند. نیکو همانند بقیه آینده باشگاه است."

فشار به عنوان سرمربی بارسلونا؟

"این درست است اما من تنها نیستم. جایی هستم که می خواهم باشم، این موضوع که سرمربی بارسلونا هستم را بسیار دوست دارم و میدانم که در باشگاه های بزرگ فشار بیشتری وجود دارد. اما من هستم و فضای خوب و برخورد خوبی وجود دارد و مشکلی از این بابت وجود ندارد."

کوتینیو و پدری؟

"پدری مقابل ختافه بازی نخواهد کرد و درباره کوتینیو او می تواند در پست های مختلفی بازی کند. ما در نبود مسی گل هایی را از دست داده ایم و باید این موضوع را با کمک دیگران حل کنیم که کوتینیو یکی از ان بازیکنان است." 

مدافعان وسط؟

"خوشحالم که ۵ یا ۶ مدافع وسط دارم. ما به آن ها نیاز داریم و من با اومتیتی صحبت کردم که دقایق کمتری نسبت به بقیه خواهد داشت و لنگلت هم تنها مدافع چپ پای ماست. او فرصت بازی پیدا خواهد کرد و همه این ها به سطح تیم بستگی دارد. این هفته تنها یک بازی خواهیم کرد ولی پس از وقفه های ملی هفته ای، دو بازی انجام خواهیم داد و به تمامی بازیکنان نیاز داریم."

اتلتیک بیلبائو؟

"ما تجربه زیادی از بازی مقابل آن ها داریم. فصل قبل چهار بازی رو در روی هم بازی کردیم. بازی بزرگی خواهد بود. آن ها می‌ توانند به ما فشار وارد کنند و ما را شگفت زده کنند همان طور که ما می توانیم آن ها را شگفت زده کنیم."

9404