نوستالژی؛ سالروز پیوستن "پادشاه پاس‌گل" به رئال مادرید

نوستالژی؛ سالروز پیوستن "پادشاه پاس‌گل" به رئال مادرید

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید در تابستان 2010 بازیکنی را خرید که در سه سال پس از آن نقشی کلیدی را در ترکیب تیمش بازی کرد و توانست لقب "پادشاه پاس‌گل" را به دست بیاورد.

به گزارش فوتبالی، مسوت اوزیل در تابستان 2010 و پس از آنکه به عنوان یک استعداد نوظهور در جام جهانی آفریقای جنوبی در ترکیب تیم ملی آلمان درخشیده بود، با نظر ژوزه مورینیو، سرمربی وقت رئال مادرید، راهی سانتیاگو برنابئو شد و به رئال مادرید پیوست.

مسوت اوزیل از همان سال اول حضورش در رئال مادرید توانست بالاتر از ریکاردو کاکا در ترکیب رئال مادرید قرار بگیرد و اعتماد مورینیو را جلب کند و به مرور زمان تبدیل به یکی از کلیدی ترین عناصر رئال مادرید در آن سال ها شد.

اوزیل از سال 2010 تا 2013 در رئال مادرید حضور داشت و در آن سه سال در مجموع 69 پاس‌گل داد که آمار چشم‌گیری است. این بازیکن در رئال مادرید لقب "پادشاه پاس‌گل" را یدک می کشید چرا که آمار پاس گل هایش از ژاوی و اینیستا که به طور همزمان در بارسلونا توپ می زدند، بالاتر بود.

این هافبک آلمانی در نهایت در تابستان 2013 از رئال مادرید راهی آرسنال شد و در آن باشگاه هم عملکرد خوبی داشت به طوری که لقب پادشاه پاس‌گل برای او در آرسنال هم تکرار شد و هنریک مخیتاریان به او این لقب را داد.

اوزیل در یکی دو فصل اخیر در آرسنال عملکرد جالبی نداشت و مصدومیت ها هم بر مشکلات او افزود تا در نهایت دوران حضورش در لندن به پایان برسد و راهی فنرباغچه در لیگ ترکیه شود.

1470