عبدی: پرسپولیس برای قهرمانی ششم کار سخت‌تری پیش رو دارد

عبدی: پرسپولیس برای قهرمانی ششم کار سخت‌تری پیش رو دارد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت سرخپوشان پایتخت گفت: پرسپولیس برای تکرار قهرمانی و کسب ششمین قهرمانی متوالی، کار سخت‌تری در فصل آینده پیش رو دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی لیگ بیستم را با قهرمانی پشت سر گذاشت که پس از این قهرمانی مسوولان باشگاه اعلام کردند که این موفقیت‌ها تداوم خواهد داشت و تیم برای قهرمانی در لیگ و آسیا بسته می‌شود.

این صحبت‌ها درحالی مطرح شد که بلافاصله محمدحسین کنعانی زادگان از پرسپولیس جدا شد و احمد نوراللهی و شهریار مغانلو هم ادامه کارشان با سرخپوشان بسیار بعید به نظر می‌رسد.

با این وجود باشگاه پرسپولیس در اولین گام نقل و انتقالاتی توانست علیرضا ابراهیمی کاپیتان گل‌گهر سیرجان را جذب کند.

حسین عبدی پیشکسوت و مربی اسبق سرخپوشان در مورد پنجمین قهرمانی متوالی، نکاتی که باشگاه در نقل و انتقالات باید رعایت کند و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:


پرسپولیس در حالی قهرمانی پنجم‌ را کسب کرد که کار سختی نسبت به سال‌های قبل در پیش داشت. قبول دارید؟

 بله. در سال‌های اخیر پرسپولیس از خیلی جهات ثبات داشت اما خیلی از تیم‌ها تغییرات زیادی داشتند. با این حال در لیگ بیستم شرایط سپاهان نسبت به قبل بهتر بود و این تیم رقابت پایاپایی را برای قهرمانی داشت. 

آیا پرسپولیس برای فصل آتی می‌تواند تعداد قهرمانی‌های متوالی خود را به عدد ۶ برساند؟

کار برای قهرمانی هرسال سخت‌تر از قبل است. امسال همه تیم‌ها سعی دارند که ثبات داشته باشند و فکر می‌کنم سال آتی علاوه بر سپاهان، تیم‌هایی مانند فولاد، گل‌گهر و حتی استقلال هم به رقابت برای قهرمانی اضافه شوند.

کیفیت لیگ بیستم از دید شما چطور بود؟

در این لیگ بیشتر تیم‌ها به جای آنکه برای کسب سهمیه تلاش کنند برای حفظ جایگاهشان در لیگ برتر تلاش می‌کردند و این موضوع موجب شده بود تا لیگ با احتیاطی را شاهد باشیم‌.

به نظر نسلی که در پرسپولیس حضور دارند، به قهرمانی عادت کردند. این طور نیست؟

درست است. در مقطعی، بازیکنان جوان و خوبی به تیم آمدند و از هر نظر در پرسپولیس برای آنها هزینه مالی و معنوی شد. ما در آن زمان با بازیکنانی مانند مهدی طارمی، احمد نوراللهی، امید عالیشاه و خیلی‌های دیگر کار کردیم و اوج کار هم زمانی بود که با همین نفرات جوان، در روزی که من مربی پرسپولیس بودم، مقابل النصر توانستیم تیم پرستاره و مدعی عربستانی را شکست دهیم. همین نفرات سرمایه‌های پرسپولیس شدند.

حالا شنیده می‌شود بازیکنی مانند احمد نوراللهی در حال ترک پرسپولیس است. آیا در این شرایط تیم ضرر نمی‌کند؟

این موضوع به ساختار فوتبال ما بازمی گردد. به طور حتم احمد بازیکن قابل و خوبی است اما هر بازیکنی که در قالب فنی تیم قرار بگیرد با تلاش و پشتکار می‌تواند موفق عمل کند. بازیکن حق دارد به فکر خود و خانواده‌اش باشد اما بهتر است منافع باشگاهی که از هر نظر برای بازیکن هزینه کرده، حفظ شود.

پرسپولیس در نقل و انتقالات علیرضا ابراهیمی را تاکنون جذب کرده است. آیا چنین خریدهایی می‌تواند برای تیمی که هدفش فتح لیگ قهرمانان آسیا است مفید باشد؟

بازیکن مهم است اما باید دید که در چارچوب تیمی پرسپولیس جواب می‌دهد یا خیر. برای‌مثال پرسپولیس زمانی چهار بازیکن از نفت تهران خرید که این نفرات در کنار هم به پیشرفت پرسپولیس خیلی کمک کردند. بهتر است مکمل بازیکن هم برای خرید در نظر گرفته شود تا بازیکن بتواند کارایی کامل داشته باشد.

7474