لاپورتا: بارسلونا 1.35 میلیارد یورو بدهی دارد/ مدیریت قبلی باشگاه را ویران کرد

لاپورتا: بارسلونا 1.35 میلیارد یورو بدهی دارد/ مدیریت قبلی باشگاه را ویران کرد

پایگاه خبری فوتبالی - ریاست بارسلونا به تشریح وضعیت باشگاه خود برای رسانه ها پرداخت. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار و طی آن تأیید کرد که بدهی باشگاه 1.35 میلیارد یورو است و جوزپ بارتومئو، همتای قبلی خود در این باشگاه را به دلیل دروغ هایی که منجر به این وضعیت شده است، مقصر دانست.

این باشگاه نمی تواند لیونل مسی را حتی پس از پذیرفتن کاهش 50 درصدی دستمزدش برای امضای قرارداد جدید حفظ کند و قرارداد برخی از خریدهای جدید آن ها نیز به دلیل کمبود نقدینگی هنوز ثبت نشده است. لاپورتا در این نشست خبری گفت:

"هزینه های ما 103 درصد از کل درآمد باشگاه است که 20 تا 25 درصد بیشتر از رقبای ما است. اولین کاری که ما باید انجام می دادیم این بود که درخواست وام 80 میلیون یورویی کنیم زیرا در غیر این صورت، ما نمی توانستیم حقوق ها را پرداخت کنیم. عملکرد مدیریت قبلی پر از دروغ بود."

وی بارتومئو و کارکنانش را به سوءمدیریت فاحش برای کشاندن یکی از بزرگ ترین باشگاه های جهان تا آستانه ویرانی متهم و تاکید کرد که این مشکل بسیار فراتر از آثار قابل مشاهده آن است:

"ما سیاست دستمزد را در قالب یک هرم معکوس یافتیم بر اساس دروغ. ما دریافتیم که پرداخت های نامتناسب به واسطه ها و حتی نمایندگان بازیکنان انجام شده است. دارایی خالص بارسلونا 451 میلیون یورو است که این میراث وحشتناکی است. آنچه اتفاق افتاده، بسیار نگران کننده است."

لاپورتا خاطرنشان کرد که آن ها اکنون 550 میلیون یورو با نرخ بهره 1.1 درصد وام گرفته اند و در تلاش برای بازسازی باشگاه هستند، اگرچه مدتی طول خواهد کشید:

"وضعیت دراماتیک است، اما ما خبرهای خوبی هم داریم. برنامه ای استراتژیک بر اساس اعتبار و تجربه ما و دارایی هایی که بارسا دارد، این وضعیت نابسامان را موقتی می کند. من فکر می کنم تا چند سال آینده اقتصاد باشگاه سالم و متناسب با فرم سوددهی خواهد شد."

9404