واکنش بزرگان آلمانی به درگذشت گرد مولر و بیان خاطرات همبازی فقید

واکنش بزرگان آلمانی به درگذشت گرد مولر و بیان خاطرات همبازی فقید

پایگاه خبری فوتبالی - اسطوره های فوتبال آلمان ضمن ابراز ناراحتی بسیار بابت درگذشت ملی پوش پيشین ژرمن ها، به توصیف خاطرات و ویژگی های اخلاقی و فنی گرد مولر پرداختند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، بعد از انتشار خبر درگذشت ناراحت کننده گرد مولر، دیگر بزرگان و اسطوره های فوتبال آلمان نظیر فرانتس بکن باوئر، اولی هوینس و پل برایتنر در مورد این بازیکن افسانه ای اظهار نظر کردند.

فرانتس‌ بکن باوئر، همبازی سابق و اسطوره فوتبال آلمان، از تأثر شدید خود برای از دست دادن گرد مولر می گوید. بکن‌ باوئر که دوره ای طولانی در کنار گرد مولر در تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ بازی کرده است، خبر درگذشت او را شوک آور توصیف می کند:

"این خبر شوک آور بود؛ خبری که نشان می دهد اخبار گاهی چقدر می توانند ترسناک شوند. او خیلی خوب بود بیشتر از آن چیزی که بتوان توصیفش کرد؛ ما مانند برادر بودیم."

بکن‌ باوئر خاطرات زیادی از دوره بازی با بازیکن افسانه ای آلمانی در یاد دارد و می گوید:

"ما از هم فقط چند کیلومتر فاصله داشتیم؛ از این رو معمولا برای انجام بازی ها باید با یکدیگر می رفتیم و گاهی او باید منتظر من می بود و شاکی می شد. او می گفت فرانتس دیر کردی و تیم خواهد رفت، من می خندیدم و به او می گفتم دیکر (نامی که او را صدا می زدم)، هیج وقت بایرن بدون ما نخواهد رفت."

گرد مولر زننده گل پیروزی بخش آلمان ها در فینال 1974 برابر هلند بود، او همراه با ستارگانی دیگر مانند اولی هوینس، جام جهانی را به دست آوردند. اولی هوینس، دیگر همبازی مولر در بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان می گوید:

"برای من، افتخاری تکرار نشدنی است که توانستم در کنار او بازی کنم. گرد مولر در زمین بی نظیر بود و در بیرون از آن یک دوست و همدم فروتن؛ همه ما بی نهایت به او مدیون هستیم."

پل برایتنر، دیگر زننده گل فینال 1974 و همبازی گرد مولر، در مورد درگذشت او می گوید:

"برای من گرد مولر بزرگ ترین فوتبالیست زندگی ام بود. گرد پایه اصلی بایرن مونیخ بود؛ او تاثیر زیادی روی زندگی من داشت.

9404