تفاوت ترکیب اولین بازی مسی در بارسلونا با آخرین بازی؛ از رونالدینیو تا گریزمن!

تفاوت ترکیب اولین بازی مسی در بارسلونا با آخرین بازی؛ از رونالدینیو تا گریزمن!

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی پس از جدایی و خداحافظی رسمی از بارسلونا اکنون به پاری سن ژرمن پیوسته است و آینده این بازیکن در باشگاه فرانسوی رقم خواهد خورد و باید دید که در فصل آینده در پاریسن ژرمن که تیمی پر ستاره است، به چه شکل عمل خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، اما لیونل مسی تا پیش از پیوستن به پی اس جی بازیکنی تک باشگاهی محسوب می شد چرا که او در سال 2000 برای اولین بار به آکادمی بارسلونا پیوست و پس از آن در سال 2004 اولین بازی رسمی خود را در تیم بزرگسالان و اصلی بارسلونا انجام داد.

مسی در فصل 2004/05 و در آن لالیگا اولین بازی خود را به همراه بارسلونا انجام داد. در آن زمان بارسلونا ترکیب خوبی در اختیار داشت به طوری که مسی در خط حمله بارسلونا در یک مثلث در کنار رونالدینیو و ساموئل اتوئو قرار گرفت.

اما در فصل 2020/21 که آخرین فصل حضور لیونل مسی در بارسلونا محسوب می شود، ترکیب بارسلونا افت کرده بود به طوری که تفاوت ها هم در خط دفاع، هم در خط هافبک و هم در خط حمله بسیار مشهود است. مسی در آخرین بازی خود در لالیگا که منجر به باخت 1 بر 2 آبی و اناری پوشان مقابل سلتاویگو شد، در خط حمله در کنار آنتوان گریزمن قرار گرفته بود که سطح او قابل قیاس با سطح بازیکنی مثل رونالدینیو نیست.

1470