کدام تیم‌ها بیشترین قهرمانی را در سوپرکاپ اروپا داشته‌اند؟

کدام تیم‌ها بیشترین قهرمانی را در سوپرکاپ اروپا داشته‌اند؟

پایگاه خبری فوتبالی - چهارشنبه شب ساعت 23:30 به وقت ایران دیدار سوپرکاپ اروپا میان چلسی و ویارئال برگزار خواهد شد و باید دید که در نهایت کدام یک از این تیم ها می توانند فاتح سوپرکاپ اروپا در سال 2021 باشند.

به گزارش فوتبالی، دیدار سوپرکاپ اروپا هر سال میان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان لیگ اروپا برگزار می شود و با توجه به اینکه چلسی در فصل گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود و ویارئال هم در رقابت های لیگ اروپا به قهرمانی رسید اکنون این دو تیم در فینال سوپرکاپ اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

اما اگر بخواهیم نگاهی بیندازیم به تیم هایی که بیشترین قهرمانی را در رقابت های سوپرکاپ اروپا داشته اند، می بینیم که بارسلونا با 5 قهرمانی صدرنشین این جدول است و بیشتر از سایر تیم های اروپایی قهرمان رقابت های سوپرکاپ اروپا شده است. آخرین قهرمانی بارسلونا در این جام به سال 2015 باز می گردد. میلان هم 5 قهرمانی در این جام دارد و با بارسلونا از این حیث برابر است.

پس از بارسا و میلان، رئال مادرید و لیورپول با 4 قهرمانی قرار می گیرند. آخرین قهرمانی رئال مادرید در سال 2017 و آخرین قهرمانی لیورپول در سال 2019 بوده است. اتلتیکو مادرید با 3 قهرمانی در جایگاه سوم این رده بندی جای دارد که آخرین قهرمانی او به سال 2018 باز می گردد.

1470