ماموریت سخت آنچلوتی در مادرید برای بازسازی کهکشانی ها

ماموریت سخت آنچلوتی در مادرید برای بازسازی کهکشانی ها

پایگاه خبری فوتبالی - رئال مادرید با هدایت کارلو آنچلوتی یکشنبه شب در یک بازی دوستانه برابر میلان به تساوی رسید و پیش بینی می شود که سرمربی ایتالیایی این فصل در برنابئو کار سختی را پیش رو خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، دو تجربه اخیر سرمربیگری کارلو آنچلوتی برای او تجربیات کاملاً جدیدی بود. مربی ای که از خصوصیات بارز او می توان به مدیریت درست، منش بلندپروازانه و بازی گرفتن از بازیکنان در پست های تخصصیشان اشاره کرد. ناپولی و اورتون دو باشگاهی بودند که پس از جدا شدن از شیوه های بازی سنتی خود، نیاز به بازسازی داشتند. به راحتی می توان یک شباهت بزرگ بین دوران مربیگری او در ناپولی و اورتون پیدا کرد. باشگاه هایی که دائماً برای یافتن هویتی جدید زیر نظر آنچلوتی تلاش می کردند. بدون شک نتایج فوق العاده ای در بازی های بزرگ تر به دست آمد، اما زمانی که باشگاه ها با تیم های کوچک تر روبرو می شدن، به مشکل برمی خوردند و اوضاع با گذشت زمان بدتر شد.

ناتوانی در ارائه هویت مشخص به تیم، ضعف نسبتاً خود خوانده آنچلوتی است. با وجود قهرمانی در لیگ، چلسی با هدایت او نتوانست رویکرد خاصی را ارائه دهد. کارلتو دائماً اورتون را به عنوان باشگاهی خانوادگی توصیف می کرد و اعتراف می کرد که کار در باشگاه های خانوادگی برای او راحت تر است و نه باشگاه هایی با رویکرد صنعتی و صرفا نتیجه گرا. از قضا، او همیشه در دوران فعالیتش در باشگاه های مدرن موفقیت های بیشتری داشته است.

انتقال به رئال مادرید یک معمای مشابه برای این کهنه سرباز است. تیم فعلی رئال، تیمی نیست که در دوران حضور قبلی آنچلوتی در برنابئو وجود داشت. البته افرادی مثل کریم بنزما، لوکا مودریچ، تونی کروس، دنی کارواخال و مارسلو هنوز آن جا هستند ، اما آن ها اکنون در مراحل پایانی دوران حرفه ای خود هستند. مارسلو در پست دفاع چپ، تقریبا انتخاب سوم است. مودریچ به همان اندازه خوب است ولی به پایان کار خود نزدیک می شود. مهم تر از همه، سنگ بنای دفاعی مادرید یعنی رافائل واران و سرخیو راموس از بین رفته است.

هم اکنون در رئال یک استخوان بندی جدید در حال شکل گیری است که در سطح استخوان بندی سابق رئالی ها که از بنزما، کریستیانو رونالدو، لوکا مودریچ، تونی کروس و مارسلو در دوران اول مربیگری آنچلوتی تشکیل شده بود، نیست. جوانانی نظیر میگوئل گوتیرز و آنتونیو بلانکو در حال رشد و پیشرفت هستند؛ ادر میلیتائو از شانس خود برای بازی کنار خرید جدید تیم یعنی داوید آلابا استفاده خواهد کرد. فدریکو والورده هنوز در خط میانی جای ثابتی ندارد؛ فرلان مندی خود را به عنوان مدافع چپ بهتر نشان داده است؛ در حالی که مارکو آسنسیو و وینیسیوس آن طور که همه امیدوار بودند، در مادرید پیشرفت نکرده اند.

تصمیم پرز برای بازگرداندن زین الدین زیدان در سال 2019 اقدامی برای برطرف کردن نیاز به انتقالی بود که تیم درخواست می کرد و جای تعجب نیست که حتی در آن زمان، پوچتینو نیز گزینه هدف باشگاه قرار گرفته بود. در واقع آنچلوتی پس از ناکامی در کسب جام در دو باشگاه قبلی خود، به دنبال رستگاری است. او می تواند بار دیگر در یک باشگاه رقابتی و نتیجه گرا موفق شود و پارادوکس ذکر شده در بالا را دوباره زنده کند.

در میان همه این پارادوکس ها، رئال امیدوار است که دون کارلتو به آن ها در قهرمانی در لالیگا یا لیگ قهرمانان اروپا کمک کند. شاید این تنها چیزی باشد که رئال مادرید را خوشحال خواهد کرد؛ اگرچه بارسلونا بزرگ ترین رقیب خود بدون لئو مسی خواهد بود، اما کارهای آنچلوتی مثل همیشه پیچیده به نظر می رسد. مگر این که رئال و آنچلوتی در هفته های پایانی پنجره نقل و انتقالات تابستانی، شاه ماهی این بازار را صید کرده و مسیر خود در راه کسب موفقیت های گوناگون در فصل پیش رو را هموار سازند.

9404