المپیک 2020 توکیو/ مشت‌های طلایی بوکسورهای کوبا/ شکست سنگین قزاق‌ها

المپیک 2020 توکیو/ مشت‌های طلایی بوکسورهای کوبا/ شکست سنگین قزاق‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- بوکسورهای کوبا بهترین عملکرد را در بازی‌های المپیک توکیو از خود برجای گذاشته و به چهار مدال طلا و یک برنز دست یافتند. قزاقستان یکی از قطب‌های اصلی این رشته نیز با عملکردی دور از انتظار تنها به ۲ مدال برنز اکتفا کرد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، رقابت‌های بوکس بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ که از روز نخست این بازی‌ها آغاز شده  بود، امروز (یکشنبه) به صورت رسمی به اتمام رسید. مبارزات بوکس در ۱۳ وزن (هشت وزن مردان و پنج وزن زنان) برگزار شد.

در پایان و مطابق انتظار کوبا که مهد این رشته مهیج و پرمخاطب محسوب می‌شود بهترین عملکرد را داشت و به چهار مدال طلا و یک برنز دست یافت تا در واقع قهرمان مسابقات بوکس شود. اهمیت عملکرد بوکسورهای کوبا زمانی مشخص می‌شود که بدانیم کاروان ورزشی این کشور در مجموع ۷ طلا در توکیو دشت کرد که چهار طلای آن برای بوکس بود.

بوکس ورزش اصلی کوبا محسوب می‌شود و وجود مدرسه بوکس در این کشور، مربیان طراز اول و کاربلد و داشتن بوکسورهای جسور موجب شده تا این کشور در یکی از زیباترین ورزش‌های جهان، آقایی کند.

در رتبه دوم تیم بریتانیا قرار دارد که با عملکردی فراتر از انتظار به ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز رسید. روسیه هم یک طلا، یک نقره و چهار برنز گرفت تا سومین تیم موفق بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شود.

برزیل، ترکیه، ژاپن، ایرلند، بلغارستان و ازبکستان دیگر کشورهایی هستند که در بوکس به مدال طلا رسیده و به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هشتم ایستادند.

اما نکته عجیب این مسابقات، ناکامی مطلق قزاقستان یکی از قطب‌های اصلی بوکس جهان در المپیک توکیو بود. این تیم ناباورانه تنها به ۲ مدال برنز اکتفا کرد و برای اولین بار حتی نتوانست یک فینالیست داشته باشد.

تیم ملی ایران نیز با ۲ سهمیه (دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی) در المپیک توکیو حضور یافت و نتوانست به موفقیتی دست یابد.

6641