گزارش ویژه/ یزدانی پشت سر جهان پهلوان تختی ماند/ حسن به غلامرضا نرسید!

گزارش ویژه/ یزدانی پشت سر جهان پهلوان تختی ماند/ حسن به غلامرضا نرسید!

پایگاه خبری فوتبالی- حسن یزدانی در حالیکه تنها چند ثانیه و در حقیقت می شود گفت 15 ثانیه با دومین مدال طلای المپیک و تبدیل به پرافتخارترین چهره تاریخ کشتی ایران در بازیهای المپیک فاصله داشت، مقابل دیوید تیلور کم آورد و شکست خورد تا همچنان با یک طلا و یک نقره المپیک پشت سر جهان پهلوان تختی با یک طلا و دو نقره المپیک باقی بماند.

به گزارش فوتبالی، از لحظه ای که فینالیست شدن یزدانی مشخص شد همه طرفداران کشتی امیدوار بودند که او بتواند با شکست دادن تیلور آمریکایی، هم مدال طلا را به کاروان ایران هدیه کند و هم برای سومین بار به تیلور نبازد.

در جریان دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در حالیکه در کشتی فینال سعی کرد با مدیریت کردن کشتی، نزدن فن(به دلیل اینکه تیلور یک بدلکار است و فن روی او جواب نمی دهد) و هل دادن و زیرگیری کشتی تا به پایان برساند اما حدود 15 ثانیه مانده به پایان این کشتی با نتیجه 3 بر 2 از دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا پیش بود، در یک غافلگیری با زیرگیری حریف مواجه شد و در خاک نشست تا ناباورانه ۴ بر ۳ شکست بخورد و مدال طلای المپیک را از دست بدهد.

یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ ریو برای نخستین بار به مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد دست یافت و اینبار این فرصت را داشت تا با کسب دومین مدال طلای المپیک، به پرافتخارترین چهره تاریخ کشتی ایران در بازیهای المپیک تبدیل شود و تنها ۲ طلایی کشتی ایران در المپیک نام گیرد، اما با شکست در ثانیه های پایانی به مدال نقره رسید تا جمعا صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره المپیک شود. یزدانی تنها 15 ثانیه با دومین مدال طلایش فاصله داشت اما رنگ مدال در یک غافلگیری عوض شد.

به این ترتیب جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره المپیک تا به امروز پرافتخارترین ورزشکار تاریخ کشتی ایران باقی ماند و یزدانی با یک طلا و یک نقره المپیک نتوانست به لحاظ ارزش مدالی از زنده یاد تختی پیشی بگیرد و در رده دوم قرار گرفت. البته با توجه به سن یزدانی یعنی 27 سال و برگزاری المپیک پاریس در سال 2024، او سه سال دیگر این فرصت را دارد که بتواند به مدال طلا برسد.

به این نکته هم باید اشاره کرد که فشار زیادی روی یزدانی وجود دارد که طلا بگیرد و از روزهای گذشته هم در کاروان و هم در اردوی تیم ملی کشتی آزاد و هم در فضای مجازی و خود اتحادیه جهانی کشتی، روی این کشتی حساس بین تیلور آمریکایی و یزدانی مانور داده بودند. تیلور با شکست دادن یزدانی در فینال، برای سومین بار او را برد تا به گربه سیاه حسن یزدانی تبدیل شود.

۴۱۵۴