مولایی: داودی پخته و بدون استرس وزنه زد/برای المپیک پاریس برنامه دارم

مولایی: داودی پخته و بدون استرس وزنه زد/برای المپیک پاریس برنامه دارم

پایگاه خبری فوتبالی- دارنده مدال نقره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در دسته فوق سنگین گفت: علی داودی با وجود سن کم بدون استرس وزنه زد و این نشان از پختگی او دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مسابقات دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم  وزنه برداری مردان المپیک با کسب مدال نقره علی داودی ملی پش ایرانی به پایان رسید. در این رقابت ها لاشا تالاخادزه موفق به کسب مدال طلا شد و مان اسد نیز برنز کسب کرد. تالاخادزه در این دوره از بازی های با مهار ۴۸۸ کیلوگرم رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد. وی در یکضرب ۲۲۳ کیلوگرم و در دوضرب ۴۶۵ کیلوگرم را مهار کرد تا دست نیافتی تر از گذشته شود.

بهادر مولایی ضمن تحسین عملکرد داودی اظهار داشت: نماینده ایران در اوج جوانی پخته عمل کرد و توانست با آرامش به کار خود ادامه دهد. کمترین استرسی در چهره او دیده نشد و یکی از رمزهای موفقیت داودی این بود. وی یکی از استعدادهای ما در وزنه برداری است و در آینده بیش از پیش از وی خواهیم شنید. داودی می تواند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به موفقیت بیشتری دست پیدا کند وی سه سال برای این کار وقت دارد.

دارنده مدال نقره قهرمانی وزنه برداری ۲۰۱۳ جهان این با اشاره به رکورد شکنی های متوالی تالاخادزه گفت: لاشاتالاخادزه یک عجوبه در وزنه برداری جهان به شمار می رود. او در هر مسابقه یک رکورد جدید را از خود به جای خواهد گذاشت. این دومین مدال المپیکی این غول گرجستانی است و بدون شک در آینده هم می تواند رکورد شکنی کند.

ملی پوش اسبق دسته فوق سنگین وزنه برداری ایران راز موفقیت تالاخادزه را بی رقیبی وی دانست و افزود: از سال ۲۰۱۶ که این وزنه بردار تمام رکوردهای موجود جهان را از آن خود کرده رقیب جدی نداشته و این موجب شده تا او بدون استرس کار کند. وی تمام شش حرکت خود را به درستی انجام می دهد و تا کنون نیز کسی وی را در منگنه قرار نداده است. اگر رقیب جدی داشت بدون شک به این راحتی برای شکستن رکورد حریص نبود.

مولایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در وزنه برداری بود می توانست با غول گرجستانی رقابت کند؟ عنوان کرد: من مصدوم و از رقابت دور شدم اما این به معنای پایان زندگی قهرمانی من نیست بلکه به دنبال آن هستم که با تمرینات منظم به این رشته برگردم و برای المپیک پاریس برنامه دارم. بازگشت من به وزنه برداری حتمی است و امیدوارم در ریل موفقیت قرار گیرم.

۴۱۵۴