وزیر جدید ورزش کیست؟/ یکی از این 3نفر

وزیر جدید ورزش کیست؟/ یکی از این 3نفر

پایگاه خبری فوتبالی- گزینه های نهایی وزارت ورزش و جوانان در دولت ابراهیم رئیسی چه کسانی هستند؟

به گزارش فوتبالی، در حالی که روز گذشته مراسم تحلیف رییس دولت سیزدهم برگزار شد و او دفتر ریاست جمهوری را در خیابان پاستور از حسن روحانی تحویل گرفت حالا همه در انتظار معرفی کابینه او به مجلس شورای اسلامی هستند.

یکی از وزارتخانه‌ های مهم در کشور، وزارت ورزش و جوانان است که اسامی زیادی برای تصدی این پست در محافل مختلف شنیده می‌ شود، اما شنیده‌ها حاکی از این است که ظاهراً شانس 3 نفر در بین گزینه‌های مطرح شده برای وزارت ورزش و جوانان جهت نشست روی صندلی این وزارتخانه بیش از دیگران است.

با توجه به حواشی به وجود آمده در دوره مسعود سلطانی فر و تصدی او بر وزارت ورزش و جوانان این امیدواری وجود دارد در این دوره بر خلاف سنوات قبل، وزیری انتخاب شود که بتواند ورزش کشورمان را به سوی موفقیت پیش ببرد. 

اسامی زیادی برای این پست در محافل مختلف شنیده می‌شود که به اختصار در این گزارش مطالبی در مورد اصلی‌ترین این گزینه‌ها بیان خواهد شد:

1.کیومرث هاشمی 

او معاون سابق سازمان تربیت بدنی، قائم مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم و رئیس سابق کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران است. هاشمی 57 ساله هم در دولت اصلاحات، هم در زمان احمدی‌نژاد و هم در دولت روحانی دارای پست بوده است. کیومرث هاشمی که رقابت نفس گیری برای تصدی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال در اسفند ماه 99 داشت، درنهایت با کسب 38 رای در دور دوم انتخابات، در رقابت با عزیزی خادم موفق به پیروزی نشد.خیلی‌ها از او به‌عنوان یکی از کاندیداهای اصلی پست وزارت ورزش و جوانان نام می برند و باید دید پس از شکست در انتخابات سال گذشته فدراسیون فوتبال چه سرنوشتی در انتظار هاشمی خواهد بود.

2.سیدعبدالله ارجائی شیرازی

او با ۴۰ سال سن جوان‌ترین گزینه وزارت ورزش و جوانان است. ارجائی بازیکن سابق هندبال و بسکتبال بوده است و چندین دوره سابقه قهرمانی استانی و ملی در رشته بسکتبال دارد.او همچنین ریاست هیات مدیره خانه ورزش استان خراسان رضوی را در کارنامه دارد.ارجائی شیرازی همچنین مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد کشور و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاون و فرماندار شهرستان‌های فاروج و مشهد بوده است.

3.علیرضا فارسی

او متولد سال 1354 و فارغ التحصیل دکتری علوم ورزشی و تندرستی از دانشگاه تهران است، فارسی همچنین رییس دانشکده تربیت بدنی داشنگاه شهید بهشتی را نیز در کارنامه دارد، او که مقالات زیادی را در حوزه ورزش و تربیت بدنی به رشته تحریر درآورده است مدیرمسئول و سردبیر مجلات روانشناسی ورزش و فصل نامه  مجله فیزیولوژی ورزشی و فعالیت بدنی نیز هست.

فارسی در حال حاضر معاون دانشگاه شهید بهشتی تهران است و یکی از گزینه محتمل برای حضور در پست وزارت ورزش و جوانان به شمار می رود.

با این تفاسیر، باید دید از بین این سه نفر که محتمل‌ترین گزینه ها برای وزارت ورزش و جوانان هستند، کدام یک سکان ‌دار ریاست ساختمان سئول خواهند شد. البته، باید توجه داشت که تا معرفی فهرست کابینه پیشنهادی، ممکن است تغییراتی صورت گیرد اما با توجه به شاخص های رئیس جمهور منتخب و مذاکراتی که صورت گرفته، فعلا این سه نفر در راس احتمالات قرار دارند.

سلطانی فر پس از محمد عباسی و محمود گودرزی، سومین وزیر ورزش در ایران محسوب می‌شود که از آبان 1395 در این پست حضور داشت و حالا پس از نزدیک به پنج سال فعالیت، به کار خود خاتمه می‌دهد. او باسابقه ترین وزیر ورزش در ایران محسوب می‌شود.

احتمالا تا یکی دو هفته آینده، ابراهیم رییسی گزینه خود را برای تصدی پست وزارت وزرش و جوانان به مجلس معرفی خواهد کرد تا در صورت رای اعتماد نمایندگان، چهارمین وزیر ورزش و جوانان در تاریخ این وزارتخانه مشخص شود.

 وزارت ورزش و جوانان از سال 1390 تاسیس شده و پیش از آن این نقش را رئیس سازمان تربیت بدنی و همچنین رئیس سازمان ملی جوانان برعهده داشتند.

7655