فن خال برای سومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی هلند انتخاب شد

فن خال برای سومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی هلند انتخاب شد

پایگاه خبری فوتبالی - لوئی فن‌ خال سرمربی مطرح ۶۹ ساله به عنوان سرمربی جدید تیم ملی هلند انتخاب شد و قرارداد او تا پایان مسابقات جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر اعتبار خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، لوئی فن‌ خال، سرمربی نام آشنا و پر افتخار هلندی که در سال ۲۰۱۹ رسما از دنیای مربیگری خداحافظی کرده بود، پس از پنج سال (منچستر یونایتد) به دنیای فوتبال بازگشته است.

لوئی فن‌ خال پیش از این نیز دو بار (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) هدایت هلند را به عهده داشته و موفق شد لاله‌ های نارنجی را در جام‌ جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مقام سوم دنیا برساند. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال هلند، دنی بلیند به عنوان دستیار اول، هنک فریزر به عنوان دستیار دوم و فرانک هوئک به عنوان مربی دروازه بان ها عضو کادر فنی جدید لاله های نارنجی خواهند بود و در کنار فن خال فعالیت خواهند کرد تا به کمک همدیگر بتوانند هلندی ها را بار دیگر به جایگاه اصلی خود در فوتبال اروپا و جهان برگردانند و افتخاراتی به یاد ماندنی را در تاریخ فوتبال این کشور صاحب نام در ورزش فوتبال رقم بزنند.

فن خال چند سال قبل پیشنهادی برای سرمربیگری تیم فوتبال تراکتورسازی ایران نیز دریافت کرده بود و زمانی حتی گزینه جانشینی کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران هم شده بود که در همان زمان سایت Tonline آلمان در این ارتباط نوشته بود:

"فن خال پیشنهادی را از ایران دریافت کرده است و به این کشور می رود. در واقع او می خواست بازنشسته شود اما احتمالا دنبال گرفتن وظیفه جدیدی است. در خبرها از تراکتورسازی که در حال حاضر ثروتمندترین باشگاه ایران است به عنوان مقصد فن خال یاد می شود. گزارش های دیگر هم حاکی از حضور فن خال روی نیمکت تیم ملی ایران به جای کارلوس کی روش است که قراردادش ماه فوریه تمام می شود."

9404