گزارش روز دوازدهم المپیک/ سرانجام کشتی به مدال رسید، سکوی مدال وزنه برداری بدون علی هاشمی

گزارش روز دوازدهم المپیک/ سرانجام کشتی به مدال رسید، سکوی مدال وزنه برداری بدون علی هاشمی

پایگاه خبری فوتبالی- کشتی فرنگی موفق شد مدال برنز المپیک را توسط محمدهادی ساروی کسب کند.

به گزارش فوتبالی، دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو امروز با مسابقات کشتی و وزنه‌برداری پیگیری شد که محمدهادی ساروی موفق شد نخستین مدال کشتی فرنگی و کاروان ورزشی کشورمان را به دست آورد و محمدرضا گرایی نیز راهی فینال شد.

نتایج کامل امروز به شرح زیر است:

* کشتی فرنگی: 

محمدرضا گرایی فرنگی کار کشورمان در وزن ۶۷ کیلوگرم موفق شد با شکست حریفان راهی فینال شده تا بعد از ۹ سال طلسم شکسته شود.

گرایی در مبارزات امروز خود در ابتدا مقابل هورتا از کلمبیا با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد. وی در ادامه مقابل استابلر قهرمان جهان از آلمان ۵-۵ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. فرنگی‌کار کشورمان در این مرحله زوئیدزه از گرجستان را هم مغلوب کرد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی باشد.

در دیدار رده‌بندی هم محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم روی تشک رفتند. گرایی با شکست ۱۳ بر ۳ مقابل یابیکو از ژاپن مدال را از دست داد.

هادی ساروی نماینده ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در دیدار رده‌بندی برابر کشتی‌گیر فنلاندی با نتیجه ۹ بر ۲ پیروز شد و به مدال برنز رسید تا نخستین مدال کشتی دشت شود.

وزنه‌برداری:

علی هاشمی نخستین نماینده وزنه‌برداری کشورمان در المپیک توکیو بود که موفق به کسب مدال نشد. وی در وزن ۱۰۹ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در رده پنجم یک ضرب قرار گرفت. هاشمی در حرکت اول یک ضرب ۱۷۷، حرکت دوم ۱۸۱ و حرکت سوم ۱۸۴ کیلوگرم را مهار کرد.

هاشمی در دو حرکت اول و دوم دو ضرب وزنه ۲۲۶ کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار آنها ناموفق بود. او در حرکت سوم ۲۲۸ کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست مهار کند و بدین ترتیب اوت کرد.

6641