تصمیم جنجالی در بازی اسپانیا و ژاپن؛ موقعیت گل از دست رفت؟

تصمیم جنجالی در بازی اسپانیا و ژاپن؛ موقعیت گل از دست رفت؟

پایگاه خبری فوتبالی - تیم المپیک اسپانیا از تصمیمی که در بازی نیمه نهایی مقابل ژاپن رخ داد به شدت عصبانی شد.

به گزارش فوتبالی، تیم لوئیز دلافوئنته در دقیقه 55 از یک تصمیم جنجالی داوری ویدیویی به شدت عصبانی شد چرا که صحنه ای که می توانست پنالتی به سودشان گرفته شود به خطایی به سود ژاپن تبدیل شد. به نظر میرسد که این تصمیم یک اشتباه فاحش داوری بود چرا که داور بر اساس پروتکل های کنونی نباید بازی را متوقف می کرد و باید به اسپانیا اجازه می داد تا به گل برسد اما توقف بازی شرایط را عوض کرد.

جنجال در دقیقه 55 رخ داد. مرینو در حالی که موقعیت گلزنی داشت در نزدیکی دروازه ژاپن سرنگون شد و در ابتدا به نظر می رسید که داور باید پنالتی بگیرد.روی ریباند، رافا میر با دروازه بان ژاپن تک به تک شد و می توانست گل اول بازی را بزند اما کوین اورتگا داور پرویی بازی صحنه را پیش از این ضربه متوقف کرد تا پنالتی بگیرد. با این وجود داور ویدیویی به او توصیه کرد تا صحنه را بازبینی کند. در تصاویر داور ویدیویی به نظر می رسید که پنالتی باید مردود شود چرا که در ابتدا مرینو مدافع ژاپن را زد و نه برعکس. اما خشم اسپانیایی ها به این خاطر بود که بر اساس قانون داور نباید بازی را متوقف می کرد و باید اجازه می داد تا رافا میر از موقعیتش استفاده کند. البته به نظر می رسد که تصمیم داور درست بود چرا که  اگر در همان ابتدا خطای مرینو روی مدافع ژاپن گرفته می شد، کلا رافا میر صاحب موقعیت نمی شد تا گل بزند.

بعد از آن کادر فنی تیم اسپانیا به داور اعتراض کرد و داور نه تنها خطا به سود ژاپن اعلام کرد بلکه کارت زرد مدافع ژاپنی به علت خطا روی مرینو لغو شد. بدین ترتیب اعتراض اسپانیایی ها بی دلیل و بی نتیجه به نظر می رسید هر چند که بر اساس پروتکل های کنونی در ابتدا باید به رافا میر اجازه داده می شد تا ضربه بزند و بعد از آن تصمیم گیری می شد.

4125