یحیی، ۶تایی شد/ در کنار پروفسور و در نزدیکی ژنرال

یحیی، ۶تایی شد/ در کنار پروفسور و در نزدیکی ژنرال

پایگاه خبری فوتبالی- یحیی گل‌محمدی به ششمین عنوان قهرمانی دوران مربیگری خود رسید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از  ایرنا، پرسپولیس موفق شد در بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با ۶۷ امتیاز عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و برای پنجمین دوره متوالی و همچنین هفتمین بار در تاریخ این رقابت‌ها صاحب این عنوان شود.

یحیی گل‌محمدی که در اواسط لیگ نوزدهم هدایت سرخپوشان تهرانی را به عهده گرفت موفق شد در مسیر قهرمانی تیمش را هدایت کند و دومین عنوان قهرمانی در لیگ برتر به عنوان سرمربی را تجربه کند. او در لیگ‌های ۱۹ و ۲۰ سرمربی این تیم تهرانی بوده است.

یحیی به جز این ۲ جام، چهار قهرمانی دیگر هم در کارنامه‌اش دارد. او یک بار در سوپرجام سال ۱۳۹۵ و یک بار در سال ۱۳۹۹ موفق شد عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. جام اول با ذوب‌آهن و پس از شکست چهار بر ۲ استقلال خوزستان به دست آمد و دومی با برتری یک بر صفر پرسپولیس در مقابل تراکتور حاصل شد.

در کنار این عناوین، گل‌محمدی ۲ قهرمانی در جام حذفی هم دارد. او در فصول ۱۳۹۴-۱۳۹۳ و ۱۳۹۵-۱۳۹۴ موفق شد در قامت سرمربی ذوب‌آهن به جام قهرمانی دست پیدا کند و تیم های تهرانی نفت و استقلال را شکست دهد.

حالا یحیی در کنار برانکو ایوانکوویچ موفق شده ۶ قهرمانی را در فوتبال ایران به دست بیاورد و حالا فقط امیر قلعه‌نویی را بالای سر خود می‌بیند. سرمربی ۵۶ ساله گل‌گهر سیرجان تا به حال در فوتبال ایران هفت قهرمانی را به دست آورده است. پنج قهرمانی در لیگ برتر و ۲ قهرمانی در جام حذفی.

باید دید یحیی می‌تواند به رکورد قلعه‌نویی برسد یا خیر. ژنرال این فرصت را دارد تا با قهرمانی در جام حذفی این فصل جام‌های خود را به عدد هشت برساند.

۴۱۵۴