انتقاد معاون وزیر ورزش از محقق نشدن وعده‌های فدراسیون‌ها در المپیک

انتقاد معاون وزیر ورزش از محقق نشدن وعده‌های فدراسیون‌ها در المپیک

پایگاه خبری فوتبالی- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از محقق نشدن وعده‌های برخی رشته‌ها در المپیک توکیو انتقاد کرد و گفت: امروز بار مدال‌آوری ایران بر روی دوش کشتی است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، سید عبدالحمیدی احمدی درباره ارزیابی ١٠ روزه کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: ایران با وجود مسایلی نظیر کرونا، مشکلات اقتصادی، تحریم ها و موانعی که ورزشکاران در کسب سهمیه با آن روبرو بودند، ۶۸ سهمیه گرفتند.

وی افزود: با وجود محدودیت‌هایی که جهان به دلیل کرونا با آن روبروست و اما و اگرهایی که برای برگزاری بازی ها مطرح بود، اکثر کشورهای جهان به المپیک آمدند که این گام بلندی بود.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: تماشاگران از حضور در رقابت‌ها محروم شدند و ارتباط مردمی که باید در المپیک برقرار می شد اتفاق نیفتاد و این خلا در المپیک توکیو در تاریخ ثبت شد که امیدواریم تکرار نشود.

احمدی در ادامه به حضور و ناکامی برخی رشته در این المپیک اشاره کرد و گفت: درباره رشته های ورزشی ایران نمی توان حکم کلی صادر کرد. برخی رشته ها به دلیل نوپا بودن و سابقه کم در المپیک، می توان همین حضور را موفقیت دانست. البته اینکه در المپیک بیایند کسب رتبه کنند دور از انتظار است.

وی اظهار داشت: بدمینتون، قایقرانی، تنیس روی میز، تیراندازی و کاراته رشته های نوپایی هستند که نمی‌توان حکم کلی داد و جداگانه باید صحبت کرد در تیراندازی جواد فروغی کاروان ایران را صاحب مدال کرد و این موفقیت تاریخی بسیار اززشمند است.

معاون وزیر ورزش به دستاورد ایران در قایقرانی اشاره کرد و افزود: حضور نازنین ملایی در این رویداد پررنگ بود ملایی که انتظار نزدیک شدن به فینال هم قابل تصور نبود، اتفاق افتاد و جایگاه یازدهمی وی نتیجه قابل قبولی است 

فاصله زیاد سطح بوکس ایران با المپیک

احمدی درباره بدمینتون و بوکس تصریح کرد: انتظار بالایی از این دو رشته نبود. در بوکس تلاش خوبی انجام شد اما در گام های اول از ادامه رقابت خارج شدیم. البته سطح بوکس ما با المپیک فاصله قابل توجهی دارد که باید بیشتر کار شود تا بتوانیم این رشته را در سطوح بالاتر ببینیم.

این ضعف دوچرخه‌سواری است که به خط پایان نمی‌رسیم 

وی به نتیجه دوچرخه‌سواری در این دوره از بازی‌ها اشاره کرد و افزود: در دوچرخه سواری کسی انتظار مدال نداشت اما دوچرخه سوار ما باید به خط پایان می رسید و این ضعف است که دوچرخه سوار ما به خط پایان نمی رسد.

وعده‌های والیبال محقق نشد

معاون وزیر ورزش در خصوص ۲ رشته تیمی ایران که از ادامه رقابت‌ها حذف شدند توضیح داد: این ۲ رشته در گروه های قدرتمندی قرار داشتند. در بسکتبال دیدارهای تدارکاتی کافی برگزار نشد و کسی انتظار صعود به دور بعد را نداشت.

احمدی ادامه داد: اما در والیبال شرایط متفاوت بود. باتوجه به حضور والیبال در لیگ جهانی و دیدار مهمی که با کشورهای مختلف در لیگ ملت ها داشت و و عده هایی که داده شده و تجربه‌ای که تیم‌ها از لیگ ها کسب کرده بودند، می‌توانستد بهتر ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: والیبال حتی نتوانست نتایج المپیک قبلی در ریو را تکرار کند والیبال در ریو به دور دوم راه یافت اما در توکیو در دورنخست به کار خود پایان داد. باخت برابر کانادا و ژاپن و ایتالیا نتایج قابل قبولی نیست. در حالیکه برای والیبال کم و کاستی وجود نداشت.

تکواندو حتی مدال حداقلی هم نگرفت

معاون وزیر ورزش و جوانان به نتایج شمشیربازی گریزی زد و گفت: با توجه به تجربه شمشیربازان در المپیک قبلی و جهانی یا انتظارات را در بین شمشیربازان بالا بردیم یا تمرکز ایجاد نشد و نتوانستیم به جایگاه مورد نظر دست یابیم. 

احمدی درباره تکواندو هم گفت: در تکواندو انتظار حداقل یک مدال می رفت و بچه‌ها می توانستند یک مدال را کسب کنند اما دلایلی که باعث شد تا این اتفاق نیفتد. کار کمیته بین المللی المپیک که با حضور کیمیا علیزاده تمرکز  تیم را برهم زد و اصراری که IOC مبنی بر مسابقه علیزاده و کیانی داشت کار را برای تکواندو سخت کرد. این موضوع باید توسط فدراسیون مدیریت می شد اما نشد و حداقل مدال میرهاشم حسینی در توکیو باید رقم می خورد.

وی اضافه کرد: تکواندو با تجربه سنگین در رقابت های جهانی و المپیک نتیجه قایل قبولی ارایه نکرد.

بار مدال‌آوری ایران روی دوش کشتی است

معاون وزیر ورزش افزود: اکنون تمام توجه به کشتی است که جبران مدال آوری کند. البته در وزنه برداری و کاراته شانس هایی برای کسب مدال دادیم و امیدواریم ورزشکاران این رشته بتوانند با تمرکز و دور بودن از حاشیه و شناخت از حریفان به روی سکو بروند.

احمدی اظهار داشت: کسب مدال در کشتی، کاراته و وزنه برداری دور از انتظار نیست و امیدواریم محقق شود. همه تجارب المپیک باید برای استفاده مدیریتی و فنی در بازی های ۲۰۲۴ فرانسه استفاده شود. 

ناکامی حدادی در توکیو هم تکرار شد

معاون وزیر ورزش درباره دوومیدانی کاران هم گفت: دوومیدانی رشته دشواری است که نباید در بخش زنان انتظار مدال داشته باشیم. حضور فرزانه فصیحی و کسب جواز در دور دوم مسابقات باعث افتخار است. حسن تفتیان هم می‌توانست رکورد بهتری داشته باشد و صعود کند که نشد. 

وی ادامه داد: در پرتاپ دیسک هم دوباره ناکامی احسان حدادی تکرار شد و با وجود هزینه های هنگفتی که در پرتاپ دیسک داشتیم، این حضور در حد انتظار نبود. حدادی حداقل می توانست رکورد قبلی خود را تکرار کند که این اتفاق رخ نداد و فاصله قابل توجهی بین دو رکورد بود.

۴۱۵۴