ادعای IUSPORT: هیچ کدام از 12 تیم سوپرلیگی انصراف نداده اند

ادعای IUSPORT: هیچ کدام از 12 تیم سوپرلیگی انصراف نداده اند

پایگاه خبری فوتبالی - نتایج تحقیقات و یافته های خبرنگاران رسانه IUSPORT از دادگاه شهر مادرید در بررسی پرونده سوپرلیگ اروپا (دادگاهی که به نفع مؤسسان سوپرلیگ و علیه یوفا رأی داد)، نشان می‌ دهد که بر خلاف گفته ها، هیچ‌ یک از دوازده باشگاهی که در ابتدا حامی طرح سوپرلیگ بودند، هم اکنون نیز از این پروژه انصراف نداده‌ اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه IUSPORT، چهار ماه قبل و به دنبال انتشار اخبار شکل‌ گیری و بالفعل شدن پروژه پر حاشیه سوپرلیگ اروپا و اعتراض گسترده مقامات یوفا و برخی هواداران، ۹ باشگاه با انتشار بیانیه‌ هایی از حضور در سوپرلیگ کناره‌ گیری کردند تا تنها سه باشگاه رئال مادرید و بارسلونا از اسپانیا و یوونتوس از ایتالیا در این پروژه جنجالی باقی بمانند. در چنین شرایطی، روز جمعه قبل قاضی لوئیز دلارا در دادگاه ویژه رسیدگی به این پرونده در شهر مادرید اسپانیا تأکید کرد که این بیانیه‌ ها فاقد ارزش و اعتبار قانونی بوده و دلیل موجهی بر کناره‌ گیری از این پروژه نبوده است.

طبق بیانیه سه باشگاه مؤسس یعنی یوونتوس و بارسلونا و رئال مادرید، این پرونده در ادامه روند بررسی و رسیدگی قانونی خود، در دیوان دادگستری اروپا (CJEU) پیگیری خواهد شد. هر چند که مواضع باشگاه‌ های انگلیسی حاضر در پروژه سوپرلیگ اروپا، هنوز به میزان کافی روشن نیست وبه نظر می رسد موضع باشگاه های انگلیسی در خصوص پروژه سوپرلیگ اروپا، به نوعی سیاست "یکی به نعل و یکی به میخ" است؛ زیرا از طرفی نمی خواهند خدشه ای بر روابط خوبشان با یوفا وارد شود و از طرف دیگر، دوست دارند که از مزایای حضور در طرح جامع سوپرلیگ اروپا نیز بهره مند باشند.

9404