بازیکنان کدام کشور بیشترین توپ طلا را دارند؟

بازیکنان کدام کشور بیشترین توپ طلا را دارند؟

پایگاه خبری فوتبالی - جایزه توپ طلا یکی از جوایزی است که هر بازیکن و ستاره فوتبالی را وسوسه می کند تا تلاش خود را بیشتر کرده و بتواند با درخشش خود در طول یک سال میلادی به آن برسد. اما بازیکنان کدام کشور تاکنون بیشترین تعداد توپ طلا را فتح کرده اند؟

به گزارش فوتبالی، وقتی نام توپ طلا به میان می آید، اولین بازیکنانی که به ذهنمان می رسند، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هستند چرا که این دو بازیکن با عملکرد بی نظیر خود در طول دوران حرفه‌ای توانسته اند بار ها و بار ها این جایزه را ببرند و همچنان از مدعیان اصلی فتح این جایزه به حساب می آیند.

مسی تاکنون 6 بار فاتح توپ طلا شده و تنها بازیکن آرژانتینی است که این جایزه را فتح کرده است و یک تنه نام آرژانتین را در این لیست بالا آورده است. رونالدو 5 بار فاتح توپ طلا شده اما پرتغال 7 توپ طلا دارد چرا که لوئیس فیگو و اوزه‌بیو هم این جایزه را برده اند.

اما سه کشوری که بیشترین تعداد توپ طلا را دارند، پرتغال، آلمان و هلند هستند. نام هایی مثل فن باستن، رود گولیت و کرویف باعث بالا آمدن هلند در این لیست شده اند و از سویی برای آلمان هم بازیکنانی مثل رومنیگه، بکن بائر، گرد مولر و سامر توپ طلا گرفته اند.

1470