ابهام رای کمیته انضباطی در مورد پرونده تبانی در لیگ دسته ۲ فوتبال

ابهام رای کمیته انضباطی در مورد پرونده تبانی در لیگ دسته ۲ فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- پس از گذشت سه هفته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را در مورد تبانی در لیگ دسته ۲ اعلام و تیم‌های شهید قندی یزد و سردار بوکان به دلیل تبانی به دسته سوم و استانی سقوط کرد و شاهین بندرعامری و شهرداری ماهشهر و پاس همدان به کسر ۶ امتیاز در لیگ فعلی و آینده محکوم شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، حکم و رای صادره کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که در سال‌های اخیر برای لیگ دسته ۲ قهرمانی باشگاه‌های کشور بی‌سابقه است، مملو از تناقض و اشتباه ریز و درشت در آن مشاهده می‌شود که باید مجددا بررسی و اقدام مناسب در رفع تضییع حقوق نماینده فوتبال استان یزد صورت گیرد.  

اگر بازیکنان و مسوولان باشگاه فرهنگی ورزشی و تیم فوتبال شهید قندی یزد اقدام به تبانی کردند، چطور هیچکدام از آنها در فهرست بازیکنان و مسوولان محروم کمیته انضباطی قرار ندارد؟

چرا نامی از مسوولان و بازیکنان تیم فوتبال شاهین بندرعامری (به عنوان اولین تیمی که اقدام به تبانی با سردار بوکان و سپس میلادمهر تهران کرد) در فهرست محرومان وجود ندارد؟

اگر شاهین بندرعامری تخلفی انجام نداد، چرا به پلی‌آف صعود نکرد و اگر تبانی این تیم محرز شد، چرا فقط شهید قندی به لیگ دسته سوم سقوط کرد؟ (این سووال در مورد شهرداری ماهشهر نیز صدق می‌کند.)

بدون شک انتظار می‌رود، مسوولان  ورزش و فوتبال یزد نباید اجازه دهند با اعتبار و نام یزد و یزدی به آسانی بازی شود و منتظر تصمیم روشن و بر اساس عدالت مسوولان فدراسیون به خصوص کمیته اخلاق هستند.

بر اساس گزارش دیروز ( شنبه ) سایت رسمی فدراسیون فوتبال پس از اتفاق‌های هفته‌های پایانی لیگ دسته ۲ و پیروزی‌های پرگل در این بازی‌ها کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ۶ تیم از جمله شهید قندی را تعلیق کرد تا در مورد  تخلف ، تبانی و شرط بندی رسیدگی و تصمیم گیری کند.

بدین ترتیب با رای این کمیته تیم شهید قندی یزد که پیش از این به پلی‌آف صعود کرد و به لیگ دسته یک راه یافته بود به لیگ دسته سه سقوط کرد و باشگاه پنج میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد .

این رای بدوی است و در صورت هرگونه اعتراض تیم‌ها یا اشخاص یک هفته مهلت دارند لایحه‌ دفاعیه‌ خود را به کمیته اخلاق ارسال کنند.

همچنین مدیرعامل باشگاه شهید قندی یزد امروز اعلام  کرد: هرچند رای صادره کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال علیه این تیم بدون ارایه مدرک و مستند صادر شد، اما، قطعی نیست و در دفاع از حقوق خود به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع هستیم.

رضا نارگانی در این خصوص افزود: کمیته اخلاق در صدور رای تاکنون اشاره‌ای به دلایل و بیان مستندات خود علیه باشگاه فرهنگی ورزشی شهید قندی یزد نکرده است .

وی با بیان اینکه جای تعجب است، این کمیته برچه اساس  و مدارکی نسبت به صدور حکم اقدام کرد، ادامه داد: باشگاه و مسوولان استان برای رسیدن به حقوق تیم در لیگ جدی هستند.

این فعال ورزش استان یزد اظهار کرد: در رای صادره هیچ اشاره‌ای به باشگاه شهید قندی یزد نشد، فقط مطالب کلی و به محرومیت اشاره دارد، باید موضوع و دلیل این اقدام از سوی مسوولان امر برای مردم و هواداران روشن شود .

تیم قندی در گروه دوم با تیم‌های پاس همدان، نیروی زمینی تهران، شهرداری ماهشهر، سرداربوکان، مس شهربابک، نفت امیدیه، شهرداری بم، میلادمهر تهران، شهدای بابلسر، شمس‌آذر قزوین، اترک بجنورد، شاهین بندرعامری و عقاب تهران هم‌گروه است.

همچنین در گروه اول تیم‌های «ویستاتوربین » تهران، علم و ادب و محتشم تبریز، سپیدرود رشت، شهرداری بندرعباس ، شهرداری همدان، مس‌نوین کرمان، نفت و گاز گچساران، ملی حفاری اهواز، «آوالان» کامیاران ،  امید گناوه، ایرانجوان‌ بوشهر، اسپاد تهران و فولاد نوین اهواز حضور دارد .

رقابت‌ها  با حضور ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت رفت و برگشت و دوره‌ای پیگیری می‌شود و  در پایان سه تیم جواز حضور در لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه‌های کشور را کسب می‌کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیأت ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

۴۱۵۴