مسیر درست پرسپولیس از نگاه پیشکسوت و کارشناس فوتبال/ دلیل موفقیت سرخپوشان چیست؟

مسیر درست پرسپولیس از نگاه پیشکسوت و کارشناس فوتبال/ دلیل موفقیت سرخپوشان چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت و کارشناس باسابقه فوتبال ایران معتقد است انتخاب برانکو ایوانکوویچ پایه‌گذار یک تحول بزرگ در پرسپولیس جدید بوده و این تیم را در مسیر موفقیت و پیروزی قرار داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، فریدون معینی درباره پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: درباره قهرمانی‌های پرسپولیس در این سال‌ها باید واقع‎بین باشیم و اسیر احساسات نشویم. عوامل مهمی برای این موفقیت‌ها وجود دارد که از قواعد فوتبال به شمار می‌رود و تکرار همین روند در هر باشگاه دیگری می‌تواند نتایج مشابهی داشته باشد.
معینی در ادامه افزود: پرسپولیس در کنار استقلال، تراکتور و سپاهان از باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال ایران است و این شاخصه طبیعتاً در موفقیت یک تیم اثرگذار است، اما مسیر درست این تیم از انتخاب برانکو آغاز شد. زمانی که پرسپولیس در شرایط بحرانی قرار داشت و سرمربی جدید یک تحول در این تیم ایجاد کرد و پایه‌گذار دوران موفقی شد که همچنان ادامه دارد. در واقع این انتخاب درستی بود که در آن مقطع شکل گرفت. برانکو اصولاً یک مربی موفق و تأثیرگذار است که ممکن بود اگر در همان مقطع به استقلال، سپاهان یا هر باشگاه دیگری هم برود موفق ظاهر می‌شد.

بازیکن اسبق باشگاه پرسپولیس همچنین تصریح کرد: برانکو در پرسپولیس انسجام خوبی ایجاد کرد و گذشته از مسائل فنی در حوزه ارتباط با بازیکنان همچنین مقابله با حاشیه‌ها موفق عمل کرد. در واقع این مربی به دیسیپلین و نظم تیمی موردنظر خود وفادار بود و در حساس‎ترین مقطع بازیکن بی‌انضباط را از تیم کنار گذاشت. همه این شاخصه‌ها در شکل‌گیری پرسپولیس موفق این سال‌ها تأثیرگذار بود. این باشگاه در بخش آکادمی هم موفق عمل کرد، وقتی می‌بینیم بازیکنانی مثل عبدی به سطح بزرگسالان پرسپولیس رسیده است و عملکرد موفقی از خود نشان‌ می‌دهد، باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم.

معینی همچنین به انتخاب یحیی گل‌محمدی پس از کالدرون اشاره و تصریح کرد: یک مربی تأثیر خودش را در هر جایی که باشد به خوبی نشان می‌دهد. شما می‌بینید یحیی در تیم‌های دیگر هم موفق بوده است و یک انتخاب درست برای ادامه این مسیر بود. او پیش از این شایستگی خودش را نشان داد و حالا هم عامل دو قهرمانی اخیر پرسپولیس و صعود این تیم به فینال آسیا بود. باید پذیرفت که امضای گل‌محمدی در این قهرمانی ثبت شده است و او سبک کار خودش را دارد. فوتبال اینطور نیست که شما یک روند موفق را فقط حفظ کنید، بلکه نیاز به تغییرات وجود دارد. یک تیم در جام جهانی قهرمان می‌شود و در دوره بعد نمی‌تواند از مرحله گروهی صعود کند. باید بپذیریم این پرسپولیس گل‌محمدی است و نمی‌توانیم موفقیت این تیم را متأثر از دوره گذشته و مربیان قبلی بدانیم. این تیم یحیی است که با شاخصه‌ها و خصوصیات همین کادر فنی راه خودش را دنبال می‌کند و توانسته است روند موفقیت‌آمیز گذشته را ادامه بدهد. مدیران مختلف هم می‌آیند و می‌روند که ممکن است بعضی از آنها زیاد هم آشنا و باتجربه نباشند، اما مدیر کم‌تجربه اگر در امور تخصصی دخالت نکند موجب توقف یک روند موفق نخواهد شد. در پرسپولیس این مسئله دیده می‌شود که کار به کادر فنی و سرپرستی سپرده شده است و آنها هم کار خودشان را به درستی انجام می‎دهند.

وی در پایان گفت: امیدوارم همه باشگاه‌های ما مسیر درستی را در پیش بگیرند و با توجه به تیم‌های پایه و انتخاب مربیان مناسب همچنین ایجاد ثبات در تیم‌ها به سمت موفقیت پیش بروند. به اعتقاد من باید به قهرمانی‌های پرسپولیس و موفقیت ارزشمند این تیم احترام گذاشت و امیدوار باشیم نماینده فوتبال ایران در کنار سایر نمایندگان ما در مسابقات آسیایی هم موفق و افتخارآفرین باشد.

6641