افزایش سرمایه 400 میلیون یورویی یوونتوس چگونه انجام می شود؟

افزایش سرمایه 400 میلیون یورویی یوونتوس چگونه انجام می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه یوونتوس افزایش سرمایه خود تا 400 میلیون یورو را تایید کرده است و حالا مفهوم این افزایش سرمایه و زمان دریافت این مبلغ، مورد توجه و بررسی رسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، مدیران باشگاه یوونتوس، پر افتخارترین تیم سری آ ایتالیا با انتشار یک بیانیه رسمی، چگونگی گردش مالی این باشگاه تا پایان ماه ژوئن را اعلام و جزئیات بیشتری از این موضوع ارائه دادند. این بالاترین تزریق مالی در تاریخ فوتبال ایتالیا است که برای تقویت ارزش ساختار یک باشگاه مورد نیاز است.

یوونتوس از برخی بانک ها و موسسات مالی (Goldman Sachs International ، J.P. Morgan AG ، Mediobanca - Banca di Credito Finanziario S.p.A ، UniCredit Corporate & Investment Banking) برای این موضوع استفاده خواهد کرد؛ اما این به چه معناست؟

افزایش سرمایه یوونتوس تا 400 میلیون یورو:

63 درصد از این مبلغ 400 میلیون یورو را یک شرکت هلدینگ پرداخت خواهد کرد و مابقی مبلغ را نیز سهامداران باید تامین کنند. با این حال اگر برخی از آن ها، سهم خود را برای رسیدن به این مبلغ پرداخت نکرده و سرمایه گذاری نکنند، چهار بانک ذکر شده در پر کردن قسمت باقی مانده ای که متعلق به سهامداران بوده، گام برمی دارند و پول از پایان سال در دسترس باشگاه خواهد بود.

بیانکونری در ژانویه 2020 به 300 میلیون یورو پول نقد نیاز داشت که باید برای رشد باشگاه در سطح صنعتی و تجاری استفاده می شد؛ ولی شرایط خاص اقتصادی ناشی از همه گیری بیماری کرونا، همان طور که در سایر نقاط اروپا نیز چنین اثرات منفی ای بر جای گذاشت، تأثیر شدیدی بر وضعیت مالی باشگاه یوونتوس داشت؛ بنابراین بیانکونری به کمک مالی بیشتری نیاز داشت. در ماه فوریه، یووه گزارش مالی شش ماهه اول سال را اعلام کرد و طی آن، خسارت 113.7 میلیون یورویی را تأیید کرد.

9404