سقوط تیم‌های خوزستانی در لیگ بیستم فوتبال

سقوط تیم‌های خوزستانی در لیگ بیستم فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ بیستم فوتبال ایران، برای فوتبال خوزستان با بهترین عنوان یعنی ششمی تیم فولاد به پایان رسید. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، بیستمین فصل از فوتبال حرفه‌ای ایران، شب گذشته (هشتم مردادماه) با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید اما در آمار بهترین‌های این فصل فوتبال، تنها یک عنوان به سه تیم خوزستانی حاضر در مسابقات رسید.

در بخش بهترین خط دفاع، پس از پرسپولیس با ۱۴ گل خورده، فولاد با ۱۸ گل خورده، عنوان دومی در این بخش را به خود اختصاص داد و  این تنها "ترین" برای خوزستان در این فصل از فوتبال لیگ برتر بود.

البته در بین سه تیم خوزستانی نیز عنوان بیشترین پیروزی، کمترین باخت، بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع، بیشترین تفاضل گل و بیشترین برد در لیگ بیستم به فولاد رسید. فولادی‌ها در این فصل با ۱۰ برد، ۱۴ مساوی، ۶ باخت، ۲۷ گل زده، ۱۸ گل خورده و تفاضل گل ۹ و کسب ۴۴ امتیاز و عنوان ششمی، بهترین عملکرد را بین تیم‌های خوزستانی داشتند. البته فولاد که فصل گذشته با ۵۱ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، در این فصل با سقوط سه پله‌ای مواجه بود و به سهمیه هم نرسید.

نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان نیز در لیگ بیستم نتوانستند عنوانی بهتر از دهمی و سیزدهمی به دست آورند، این در حالی است که این دو تیم در فصل گذشته در رده‌های هفتم و هشتم قرار گرفته بودند. یعنی نفت آبادان سه پله و نفت مسجدسلیمان پنج پله سقوط داشت.

همچنین شاگردان نکونام اگرچه در این فصل شانس رسیدن به سهمیه آسیایی را از طریق لیگ برتر از دست دادند اما همچنان امیدوارند تا خوزستان را برای دومین بار از مسیر جام حذفی به آسیا برسانند. پیش از این نیز شاهین اهواز از طریق جام حذفی، مسافر آسیا شده بود.

6641