پیکان صفر - پرسپولیس 2/ پیکان موتور پرسپولیس را خاموش نکرد/ گلات و دیگر هیچ!

پیکان صفر - پرسپولیس 2/ پیکان موتور پرسپولیس را خاموش نکرد/ گلات و دیگر هیچ!

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس با برتری 2 بر صفر در برابر پیکان در هفته آخر لیگ بیستم، برای پنجمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد.

به گزارش فوتبالی، در این دیدار که در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد، شاگردان یحیی گل محمدی با دو گل مهدی عبدی و احمد نوراللهی که در نیمه اول بازی به ثمر رسیدند، موفق شدند پیکان را شکست داده و در حالی که با این سه امتیاز، خود را بی نیاز از نتیجه دیدار سپاهان و استقلال که در ورزشگاه آزادی برگزار می شد می‌دیدند، به عنوان قهرمان لیگ برتر بیستم در فصل 1400-1399 فوتبال ایران معرفی شوند.

این عنوان، پنجمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس و دومین قهرمانی پیاپی یحیی گل محمدی با این تیم در لیگ برتر فوتبال ایران است. 

جمعه 8 مرداد 1400

پیکان – پرسپولیس ساعت 21.15

تیم داوری: موعود بنیادی فرد – علیرضا ایلدرم – حسن ظهیری – روح اله شریفی

ترکیب پیکان

علیرضا رضایی، امیرحسین رنگرز، نادر محمدی، محمد خدا بنده‌لو، ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، آرمان قاسمی، محمدامین درویشی، محمد ستاری، سامان فلاح و اسماعیل بابایی

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، فرشاد فرجی، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه، مهدی ترابی، شهریار مغانلو و مهدی عبدی

شرح گل

پیکان صفر - پرسپولیس یک (مهدی عبدی دقیقه 9): 

روی پاس زمینی مهدی ترابی از سمت چپ، توپ در مقابل دروازه به مهدی عبدی رسید که گلزن این روزهای پرسپولیس با ضربه ای محکم و دقیق توپ را به بالای دروازه پیکان فرستاد و گل برتری پرسپولیس را در ابتدای کار به ثمر رساند.

پیکان صفر - پرسپولیس 2 (احمد نوراللهی دقیقه 21): 

پاس وحید امیری در محوطه جریمه و بین دو مدافع پیکان به احمد نوراللهی رسید و او پس از کنترل توپ گل دوم را با ضربه آرام به ثمر رساند. 

کارت زرد

پیکان: نادر محمدی (61)/ حسین پورامینی (81)

تعویض ها

پیکان: علیرضا کوشکی به جای محمدامین درویشی (46)

پرسپولیس: سعید آقایی به جای مهدی عبدی (54)/ احسان پهلوان به جای مهدی ترابی (62)/ سیامک نعمتی به جای امید عالیشاه (87)/ عیسی آل کثیر به جای شهریار مغانلو (87)/ سیدجلال حسینی به جای حسین کنعانی زادگان (87)

دقایق حساس

25: ارسال رنگرز از سمت راست به تیرک عمودی دروازه پرسپولیس خورد و در ادامه کنعانی زادگان با شیری قاطی کرد تا توپ به کرنر برود.

35: پاس مهدی ترابی در محوطه جریمه به مهدی عبدی رسید و او در حالت نامتعادل ضربه را زد که دروازه بان پیکان موفق به سیو توپ شد.

40: ارسال امید عالیشاه با ضربه سر مهدی ترابی با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

47: ارسال رنگرز به دهانه دروازه باعث شد تا مهاجم پیکان در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما نتوانستند دروازه را باز کنند.

71: امیر روستایی از سمت چپ دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت و اما شوتش با اختلاف کم به بیرون رفت.

90+5: توپ از کنار دروازه حامد لک به بیرون رفت و او آخرین توپ بازی را کاشت و پس از زدن ضربه با سوت داور، قهرمانی تاریخی پرسپولیس قطعی و جشن پایکوبی در شهر قدس قطعی شد.

اینجا </strong>

7474 / 6641