گزارش ویژه/ بازی جدید فیفا و ای اف سی برای ندادن میزبانی به ایران؛ ناظر می فرستیم بررسی کنند!

گزارش ویژه/ بازی جدید فیفا و ای اف سی برای ندادن میزبانی به ایران؛ ناظر می فرستیم بررسی کنند!

پایگاه خبری فوتبالی- در حالیکه همه می دانند که فیفا و ای اف سی قصد دادن میزبانی به ایران را برای رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا را ندارد، اما فیفا قرار است بازرسانش را به تهران بفرستد. 

به گزارش فوتبالی، رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا در حالی از ششم شهریورماه آغاز می شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تکلیف میزبانی بازیهای این مرحله را مشخص نکرده است. البته ای اف سی به عراق اعلام کرده که قطعا این کشور نمی تواند میزبانی کند. سوریه هم وضعیتی مشابه دارد و ای اف سی به این کشور میزبانی نمی دهد. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا که پیشنهادهایش را برای برگزاری این بازیها به فیفا ارسال کرده است منتظر تصمیم گیری فدراسیون جهانی در این باره است. ای اف سی قبلا به فیفا اعلام کرده بود که رقابتها به جهت عدالت باید رفت و برگشت باشد و البته میزبانی کشورها در مرحله دوم مقدماتی نشان داد که می شود رقابتها را به صورت رفت و برگشت برگزار کرد.

ای اف سی به کشورهایی که راضی نیستند تا میزبانی را در کشور دیگری داشته باشند، اعلام کرده فیفا تکلیف نهایی میزبانی آنها را روشن می کند. این کار ای اف سی احتمالا به این دلیل بوده که کشورها از ای اف سی به دادگاه کاس شکایت نکنند. در هر حال فیفا در نامه ای به AFC و فدراسیون فوتبال ایران، تاریخ حضور بازرسان خود در تهران را برای بررسی شرایط میزبانی تیم ملی ایران در گروه A انتخابی جام جهانی قطر مشخص کرده است. قرار است دو تن از بازرسان فیفا 14 مرداد در سفری دو روزه به تهران آمده و بازدیدهای خود از امکانات فدراسیون برای میزبانی از حریفان را بررسی کند.

پس از این بازدید قرار است درباره اعطای میزبانی به تهران در دیدارهای رفت و برگشت تصمیم گیری شود اما در هر حال در خوش بینانه ترین حالت هم میزبانی به ایران نمی رسد مگر اینکه اتفاق خارق العاده ای بیفند.

1414