ذوب‌آهن: مگر لیگ برتر برنامه ستاره‌ساز است؟

ذوب‌آهن: مگر لیگ برتر برنامه ستاره‌ساز است؟

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه ذوب‌آهن به شدت نگران اتفاقاتی است که پیش از دیدار تراکتور و سایپا در تبریز در حال رخ دادن است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تراکتور در شرایطی تا چند ساعت دیگر باید در دیداری سرنوشت ساز برای خودش و سه تیم دیگر جدول رده بندی به میدان برود که اصلا اوضاع  در این تیم مناسب نیست. پس از اختلافاتی که روز گذشته در تمرین این تیم میان مدیرعامل و برخی بازیکنان ایجاد شد، بازیکنان این تیم شب گذشته تصمیم به ترک هتل گرفتند، تا قرمزپوشان تبریزی با شرایطی عجیب به مصاف سایپا برسند.

این موضوعی است که به طور مستقیم سرنوشت ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و به همین دلیل نگرانی شدید باشگاه اصفهانی را در پی داشته است.

*می‌دانستیم شرایط عادی نیست که بیانیه دادیم

امیر عطابخش مدیراجرایی باشگاه ذوب آهن ضمن ابراز نگرانی شدید از اتفاقاتی که در باشگاه تبریزی پیش از مصاف با رقیب مستقیم این تیم یعنی سایپا در حال رقم خوردن است، اینطور حرف هایش را با انتقاد از شرایط موجود آغاز کرد:« ما می دانستیم که رفتارهای چند وقت اخیر به هیچ وجه عادی نیست و به همین دلیل هم بود که 2 روز پیش باشگاه بیانیه‌ای در رابطه با این اتفاقات منتشر کرد. متاسفانه اتفاقاتی در این مدت رقم خورده و رفتارهایی انجام  شده تا زمینه و بستر برای کسب هر نتیجه‌ای را مهیا کرده باشند. واقعا این رفتارها در فوتبال حرفه ای به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و نهادهای امنیتی و نظارتی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید خیلی زودتر به این اتفاقات واکنش نشان بدهند و ورود داشته باشند. نباید بگذارند خدایی ناکرده اتفاقی رخ بدهد که قابل جبران نباشد.»

*اتفاقاتی را رقم زنند تا زمینه هر نتیجه‌ای مهیا شود

مدیر اجرایی باشگاه ذوب آهن ادامه داد:« تراکتور همین حالا هم شانس کسب سهمیه آسیایی دارد و سوال اصلی ما این است که تیمی با این شرایط چرا باید با چنین وضعیت عجیبی در هفته پایانی مواجه شود! چرا باید چنین اتفاقاتی داخل این تیم رخ بدهد و اگر در این میان تیم‌های دیگر متضرر شوند، چه کسی پاسخگو خواهد بود. با این شرایط حتی می توان به سناریوی بدتری هم فکر کرد؛ اگر تیم فوتبال تراکتور به دلیل مشکلاتی که دارد به زمین نیاید و سه بر صفر بازنده شود، چه کسی باید پاسخگوی این اتفاقات باشد؟!.»

*به شدت نگران تبانی در بازی سایپا و تراکتور هستیم

عطابخش سپس با اشاره به فیروز کریمی و حواشی پیرامون این مربی اینطور حرف هایش را با صراحت از سر گرفت و گفت:« باید به وضوح بگوییم که ما به شدت نگران تبانی در بازی تراکتور و سایپا هستیم. آقای فیروز کریمی چند سال پیش در اکسین بود و هنوز کسی اتفاقات مربوط به دیدار این تیم برابر نفت امیدیه و تبانی با این تیم را که باعث شد، اکسینی‌ها علی‌رغم قهرمانی در لیگ دسته دوم تفاضل گل منفی داشته باشند را فراموش نکرده است. ضمن اینکه هنوز فوتبال ایران اتفاقات مربوط به دیدار مس کرمان و علم و ادب تبریز را در هفته پایانی مسابقات لیگ یک سال گذشته از یاد نبرده است. در این بین حرف هایی نیز در مورد حضور برخی مربیان به عنوان جانشین آقای فیروز کریمی مطرح شده که چرایی مطرح شدن آن در این موقعیتِ حساس از فصل، ذهنیت بدی در مجموعه ذوب آهن ایجاد کرده است.»

*نباید اجازه تکرار کارهای غیراخلاقی را بدهیم

مدیر اجرایی باشگاه ذوب آهن در ادامه حرف هایش تاکید کرد:« یکبار برای همیشه باید مقابل این اتفاقات غیرفوتبالی که زحمات فصل یک باشگاه را بر باد می دهند، ایستاد و با آنها مقابله صریح داشت. نه اینکه اجازه بدهیم آدم هایی که 10 سال پیش چنین کارهایی می کردند و نتایج را بیرون از زمین رقم می زدند، دوباره کارهای غیراخلاقی‌شان را تکرار کنند. متاسفانه در آن مقطع حرف از محرومیت‌های سنگین بود، ولی هیچ کاری برای ریشه کن شدن فساد نشده است و هیچ کسی هم نیست که پاسخگو باشد!.»

*اتفاق عجیب رقم بخورد، همه باید پاسخگو باشند

عطابخش در ادامه با اشاره به اینکه در صورت رخ دادن اتفاقات غیرمنطقی در هفته پایانی و انجام نشدن اقدام های موثر از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی ورزش ایران، باشگاه ذوب آهن به نهادهای بالادستی شکایت خواهد کرد، تاکید داشت:« اگر اتفاقاف فوتبالی در هفته پایانی به گونه ای رقم بخورد که مسائل غیرفوتبالی در آن دخیل باشد، تمام مقامات عالی ورزش باید پاسخگو باشند. ذوب آهن پیگیر این ماجرا است و از حقش به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد اگر تراکتور با شرایط مناسبی مقابل سایپا قرار نگیرد، نتایج این تیم مقابل تیم هایی که با سایپا در حال رقابت هستند نیز نباید در نظر گرفته شود و یا مسئولان فوتبال باید خودشان راهکار دیگری برای این شرایط بغرنج پیدا کنند.»

*مگر لیگ برنامه ستاره‌ساز است

مدیر اجرایی باشگاه ذوب آهن با کنایه به فیروز کریمی ادامه داد:« با این شرایط حق مردم خوزستان و اصفهان پایمال می شود. مگر لیگ نمایش و سیرک است؟! برخی ها فکر می کنند نتایج لیگ برتر مثل مسابقه ستاره ساز است. اینجا مسابقه ستاره ساز نیست و لیگ برتر است. باید نهادهای فوتبالی ایران خیلی زود به این ماجرا وارد شوند وگرنه ما از نهادهای بین المللی پیگیری می کنیم. اگر آقای اسدی مقدم رئیس کمیته اخلاق، آقای سلطانی فر وزیر ورزش و آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون به این ماجراهای مشکوک ورود نکنند ما قطعا مکاتبات خودمان را را با نهادی بین المللی نظیر فیفا آغاز خواهیم کرد و با توجه به تاکید فیفا روی بازی جوانمردانه با اتفاقاتی که در حال رقم خوردن است و اسنادی که وجود دارد، دنبال حق و حقوق باشگاه ریشه دار ذوب آهن و مردم اصفهان خواهیم بود. ما این موضوع را چند روز پیش با انتشار بیانیه ای به مسئولان فدراسیون هشدار داده بودیم.فدراسیون فوتبال باید جوابگوی این مسئله باشد که چرا بررسی نکرده است.

7474