عکس؛ خوشحالی احساسی و تماشایی مکزیکی‌ها با اشاره به آسمان

عکس؛ خوشحالی احساسی و تماشایی مکزیکی‌ها با اشاره به آسمان

پایگاه خبری فوتبالی - خوشحالی مکزیکی ها پس از ثبت گل پیروزی مقابل کانادا در مسابقات جام ملت های منطقه کونکاکاف (گلدکاپ) مملو از احساس بود چرا که ساعاتی پیش از بازی خبر درگذشت پدر جاناتان دوس سانتوس ستاره تیمشان منتشر شده بود.

به گزارش فوتبالی، زیزینیو بازیکن اسبق فوتبال مکزیک که در تیم هایی نظیر آمه ریکا، لس آنجلس لیزرز و مونتری بازی کرده بود در روز پنجشنبه در سن 59 سالگی درگذشت. جاناتان هافبک سابق بارسلونا  یکی از سه برادر دوس سانتوس است که وارد دنیای فوتبال شده است و در بازی نیمه نهایی گلدکاپ مقابل کانادا در شهر هیوستون در شب گذشته یک ساعت بازی کرد.

پیش از آغاز بازی بازیکنان دو تیم یک دقیقه سکوت کردند. مکزیک با گل پیندا از نقطه پنالتی پیش افتاد. کانادا کار را به تساوی کشاند و هکتور هررا گل پیروزی مکزیک را در نهمین دقیقه وقت اضافه نیمه دوم به ثمر رساند. پس از این گل بازیکنان مکزیک خوشحالی بسیار احساسی را به یاد پدر فقید جاناتان دوس سانتوس داشتند. آنها در جشن صعود خود به فینال دستان خود را به سمت آسمان گرفتند تا نشان بدهند که به یاد زیزینیو هستند.

دوس سانتوس با وجود شنیدن چنین خبر وحشتناکی توانست با شهامت درون زمین ظاهر شود چرا که نمی خواست فرصت کمک به کشورش را از دست بدهد. تاتا مارتینو سرمربی مکزیک گفت:" شرایط جاناتان و اتفاقی که امروز رخ داد را همه می دانیم. وقتی این خبر را شنیدیم عمیقا  ناراحت شدیم. بعد از آن سعی کردیم به جاناتان روحیه بدهیم. فقط خودش می داند که در این لحظات غمبار چه حسی داشته است. پس از صحبت با مادرش تصمیم گرفت که بماند و بازی کند چرا که مادرش به او گفت که این همان چیزی است که پدرش می خواسته است. جاناتان صرفنظر از هر تصمیمی کاملا مورد حمایت ما بود. در چنین شرایطی فوتبال مهمترین بخش نیست."

مکزیک باید یکشنبه در فینال گلدکاپ به مصاف آمریکا برود.

4125