برگزاری بازی آلومینیوم و نفت مسجدسلیمان در هوای بسیار آلوده اراک

برگزاری بازی آلومینیوم و نفت مسجدسلیمان در هوای بسیار آلوده اراک

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از شهرهای میزبان مسابقات هفته پایانی لیگ بیستم آلودگی هوای وحشتناکی را تجربه می‌کند.

به گزارش فوتبالی، هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر خلیج فارس امشب در هشت شهر برگزار می‌شود تا پرونده بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بسته شود. در یکی از دیدارهای هفته واپسین لیگ بیستم، دو تیم آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به رودروی هم قرار می‌گیرند.

تقابل شاگردان علیرضا منصوریان و محمود فکری در حالی در اراک انجام می‌گیرد که این شهر در ۲۴ ساعت اخیر آلوده‌ترین ساعاتش طی چند سال اخیر را تجربه کرده است.

از آنجایی که شهر اراک به‌واسطه دارا بودن کارخانجات و واحدهای صنعتی متعدد یک شهر صنعتی هم محسوب می‌شود، آلوده بودن آسمان این شهر برای اهالی‌اش عادی است اما میزان آلودگی هوای این شهر در ۲۴ ساعت اخیر در شرایطی قرار گرفته که میزان دید را به شدت کاهش داده و نفس کشیدن را برای مردمانش دشوار کرده است.

شاخص آلودگی هوای اراک طی چند ساعت اخیر به بالای ۵۰۰ هم رسیده که بیانگر وضعیت قهوه‌ای‌رنگ و بسیار خطرناک برای تمام مردم است. مسئولان بهداشت و درمان استان مرکزی هم به‌دنبال این آلودگی بی‌سابقه به مردم اراک توصیه کرده در خانه‌هایشان بمانند.

در شرایطی که افرادی که طی روز گذشته و امروز در اراک حضور داشته‌اند، تنگی نفس و دیگر نشانه‌‌های اذیت شدن از آلودگی هوا را تجربه کرده‌اند، امشب قرار است یک بازی لیگ برتری در این شهر برگزار شود و سلامت بازیکنان، عوامل اجرایی این بازی به خطر بیفتد؛ در صورتی‌که لغو مسابقات فوتبال در اراک به‌دلیل آلودگی‌ هوایی به مراتب کمتر از آلوده هوای فعلی این شهر مسبوق به سابقه بوده است.

1470