رئیس میلان: ورزشگاه های ایتالیا باید با ظرفیت کامل بازگشایی شوند

رئیس میلان: ورزشگاه های ایتالیا باید با ظرفیت کامل بازگشایی شوند

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس باشگاه میلان اصرار دارد که استادیوم های سری آ باید با تمام ظرفیت بازگشایی شود تا ضررهای مالی بیشتری برای باشگاه ها ایجاد نشود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های ایتالیایی، پائولو اسکارونی، رئیس باشگاه میلان ایتالیا در گفتگو با خبرنگاران گفت: "درآمد حاصل از بلیت فروشی در یک استادیوم، حدود یک سوم درآمد یک باشگاه را تشکیل می دهد؛ بنابراین از دست دادن این درآمد برای مدتی طولانی، یک ضربه مالی مهلک بود. میلان از درآمد حاصل از بلیت فروشی در ورزشگاه سن سیرو، سالانه حدود 40 میلیون یورو درآمد دارد؛ حالا شما می توانید تأثیر آن را در امور مالی ما درک کنید. استادیوم ها باید به ظرفیت کامل خود برگردند؛ همان طور که در انگلیس، فرانسه یا اسپانیا این کار با تضمین ارائه پاس سبز توسط تماشاگران انجام شد."

طبق مصوبه اخیر دولت ایتالیا، استادیوم های سری آ برای رقابت های فصل آینده با 50 درصد ظرفیت خود بازگشایی خواهند شد؛ اما اسکارونی معتقد است که این کافی نیست حتی به این دلیل که اگر قانون یک متری فاصله اجتماعی اعمال شود، ظرفیت ورزشگاه ها می تواند کمتر از 50 درصد باشد.

اسکارونی همان نظر بپه ماروتا، مدیر اینتر را دارد که هفته گذشته اعلام کرده بود که باید این قانون لغو شود. وی در ادامه گفت:

"من فکر می کنم 50 درصد ظرفیت کافی نیست زیرا ما همچنان متحمل ضرر مالی خواهیم شد. حداقل باید 50 درصد واقعی باشد. اگر نمی توانیم در این مورد اطمینان داشته باشیم، پس به کمک مالی دولت نیاز خواهیم داشت. نمی فهمیم که چرا نمی توانیم از حقوق مشابه دیگران برخوردار شویم. هنوز بلاتکلیفی وجود دارد؛ ما از نظر بلیت فروشی و کمپین های فروش بلیت فصلی در بن بست هستیم و باید بدانیم که تا هفته آینده باید چگونه برنامه ریزی کنیم."

9404