نگاهی به ضعیف‌ترین نقل و انتقالات سال‌های اخیر؛ از هازارد تا دمبله و کوتینیو

نگاهی به ضعیف‌ترین نقل و انتقالات سال‌های اخیر؛ از هازارد تا دمبله و کوتینیو

پایگاه خبری فوتبالی - در حال حاضر پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی باز است و تیم های مختلف می توانند بازیکنان مد نظر خود را خریده و یا آن بازیکنانی را که نمی خواهند به فروش برسانند.

به گزارش فوتبالی، سیاست کلی باشگاه های بزرگ اروپایی در پنجره های نقل و انتقالات این است که بازیکنانی که کمتر مورد استفاده قرار داده اند را به فروش برسانند و به سراغ خرید بازیکنانی بروند که می توانند تیم‌شان را به طور کلی بهبود ببخشند و باعث بهتر شدن ترکیب بشوند. در این میان باشگاه ها باید مراقب باشند که قوانین فیرپلی مالی را هم رعایت کنند که البته در شرایط کرونایی برخی از باشگاه های بزرگ مثل رئال مادرید و بارسلونا دچار بحران شده اند و خرید های بزرگ انجام نداده اند.

اما در این میان گاهی باشگاه های بزرگ دچار اشتباه در خرید می شوند. این اشتباه ها به گونه ای است که در ابتدا اشتباه بودنِ آن مشخص نیست و به مرور زمان می توان نتیجه گرفت که این خرید یک خرید موفق بوده است یا خیر.

به طور مثال رئال مادرید در تابستان 2019 ادن هازارد را با مبلغ هنگفتی از چلسی خرید و تبدیل به گران ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید شد اما عملکرد او در این دو فصل به شدت ضعیف بوده به طوری که انتقادات زیاده به سمت او روانه شده است و هواداران رئال مادرید هنوز منتظرند که او یک شروع خوب داشته باشد!

دو مثال بعدی که می توان آن ها را در جایگاه دوم و سوم قرار داد، فیلیپ کوتینیو و عثمان دمبله هستند که هر دو مربوط به بارسلونا بوده و از خرید های ناکام آبی و اناری پوشان به حساب می آیند که باید دید سرنوشت آن ها در نهایت چه خواهد شد.

در این اینفوگرافی سایر خرید های ناکام تیم ها را در سال های اخیر می بینید.

1470