تصاویر؛ بازیکنان برزیلی که نخستین بازی ملی خود را هم تیمی رونالدینیو بودند

تصاویر؛ بازیکنان برزیلی که نخستین بازی ملی خود را هم تیمی رونالدینیو بودند

پایگاه خبری فوتبالی - در این مطلب قصد داریم نگاهی به هم تیمی های رونالدینیو بیندازیم که در اولین بازی ملیشان برای تیم ملی برزیل با این ستاره هم بازی بودند و ببینیم آن ها کدام بازیکنان بودند و اکنون چه می کنند.

به گزارش فوتبالی، رونالدینیو یکی از ماهرترین فوتبالیست های موفق است که اولین بازی ملی خود را مقابل لتونی در 26 ژوئن 1999 انجام داد. در ابتدا رونالدینیو توسط سرمربی برزیل واندرلی لوکزامبورگو در ترکیب سلسائو مقابل لتونی قرار گرفت و 90 دقیقه بازی کرد. پس از آن رونالدینیو 14 سال بازی کرد و در 97 مسابقه برای برزیل به میدان رفت و 33 گل هم به ثمر رساند.

در ادامه نگاهی به بازیکنانی می اندازیم که در اولین بازی ملی خود کنار رونالدینیو بازی کرده اند:

دیدا - دروازه بان

دیدا 10 سال در آث میلان بازی کرد و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و یک بار قهرمان سری آ. او در طول 11 سال، در 91 بازی بین المللی برای برزیل ظاهر شد و یک قهرمانی در کوپا آمریکا، یک جام جهانی و دو قهرمانی در جام کنفدراسیون ها کسب کرد. وی پس از گذراندن یک فصل در باشگاه اینترناسیونال برزیل، در سال 2015 از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد. بعد از بازنشستگی، دیدا به میلان بازگشت و در ابتدا به عنوان مربی دروازه بانان تیم رده سنی زیر 17 سال خدمت کرد. در فصل 21-2020، وی به عنوان یکی از مربیان دروازه بانان تیم بزرگسالان ارتقا یافت.

آنتونیو کارلوس - مدافع

این مدافع بیشتر دوران حرفه ای خود را در برزیل بازی کرد و در باشگاه های مطرحی مانند سائوپائولو، فلومیننزه و اتلتیکو پاراننزه بازی کرد. وی در حال حاضر در تیم برزیلیانس در برزیل بازی می کند.

کافو - مدافع

این مدافع افسانه ای در باشگاه هایی مانند آ اس رم و میلان بازی کرد. کافو در میلان در فصل 07-2006 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود. کافو با برزیل دو بار قهرمان جام جهانی (1994 و 2002) شد و در جام جهانی 2002 کاپیتان تیم برزیل بود. کافو در سال 2008 از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد. وی در حال حاضر یکی از سفیران جام جهانی 2022 قطر است.

اودوان - مدافع

اودوان بیشتر عمر حرفه ای خود را در برزیل گذراند و در باشگاه هایی مانند واسکودوگاما، سانتوس و فلومیننزه بازی کرد. وی در سال 2013 از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد.

روبرتو کارلوس - مدافع

روبرتو کارلوس، یکی از بزرگ ترین مدافعان تمام دوران، در تیم هایی مانند اینترمیلان و رئال مادرید بازی کرد. حرفه او به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای در هند در دهلی دیناموس پایان یافت؛ جایی که به عنوان مدیر در سال 2015 مجددا به آن پیوسته بود. پس از حضور در دیناموس، او از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد. کارلوس با برزیل دو بار قهرمان جام جهانی (1994 و 2002) شده است. کارلوس مدتی هم به عنوان مدیر در باشگاه روسی آنژی ماخاچ قلعه و باشگاه های ترکیه کار کرده بود.

الکساندرو دو سوزا - هافبک

الکساندرو دو سوزا بیشتر دوران حرفه ای خود را در برزیل گذراند. وی پس از گذراندن یک فصل در کوریتیبا در سال 2014 بازنشسته شد. او دو بار با برزیل قهرمان کوپا آمریکا (1999 و 2004) شد. از 5 آوریل 2021، الکساندرو به عنوان سرمربی تیم زیر 20 سال سائوپائولو خدمت می کند.

امرسون - هافبک

این هافبک دفاعی در باشگاه های برتر اروپا مانند یوونتوس، رئال مادرید و آث میلان بازی کرد. او با برزیل یک جام کوپا آمریکا و یک جام جام کنفدراسیون ها به دست آورد. در سال 2016، امرسون پس از گذراندن یک فصل در تیم میامی لیگ آمریکا از فوتبال حرفه ای کناره گیری کرد.

رونالدینیو - هافبک

اسطوره برزیل و بارسلونا یکی از بهترین فوتبالیست هایی است که در این بازی جذاب بوده است. رونالدینیو در فصل 06-2005 با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در سال 2002 بخشی جدایی ناپذیر از تیم برنده جام جهانی برزیل بود. در ژانویه 2018، رونالدینیو کناره گیری خود را از فوتبال حرفه ای اعلام کرد.

زه روبرتو - هافبک

زه روبرتو در دوران حرفه ای خود برای تیم هایی مانند رئال مادرید و بایرن مونیخ بازی کرد و در فصل 1998-1997 با تیم اسپانیایی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود. وی همچنین بخشی جدایی ناپذیر از تیم برنده جام جهانی برزیل بود. او پس از دو فصل حضور در باشگاه برزیلی پالمیراس در سال 2017 بازنشسته شد.

وامپتا - هافبک

این هافبک در باشگاه هایی مانند آیندهوون، اینترمیلان و پاریسن ژرمن بازی می کرد. وی در سال 2002 با برزیل قهرمان جام جهانی شد. وامپتا در سال 2008 از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد. پس از بازنشستگی، وامپتا به ترتیب در سال 2011 و 2012 دو باشگاه دسته سومی و چهارمی را مدیریت کرد.

رونالدو - مهاجم

رونالدو که یکی از بزرگ ترین مهاجمان موفق در تاریخ فوتبال است، در تیم های اروپایی مانند اینتر، بارسلونا، رئال مادرید و آث میلان بازی کرد. رونالدو در سال 2011 از فوتبال حرفه ای بازنشسته شد. وی با برزیل دو جام جهانی (1994 و 2002) کسب کرد. در سپتامبر 2018، مهاجم افسانه ای برزیلی ها پس از خرید 51 درصد سهام باشگاه رئال وایادولید به مبلغ 30 میلیون یورو، صاحب اکثریت سهام این تیم اسپانیایی شد.

9404