ملایی: تاکتیک مسابقه‌ام را تغییر دادم/ امکانات باشد می درخشیم

ملایی: تاکتیک مسابقه‌ام را تغییر دادم/ امکانات باشد می درخشیم

پایگاه خبری فوتبالی- پاروزن روئینگ‌ کشورمان پس از صعود تاریخی به فینال و جمع ۱۲ قایقران برتر المپیک گفت: با آنالیز رقبا تاکتیک مسابقه ام را تغییر دادم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، نازنین ملایی پاروزن جوان رشته روئینگ کشورمان روز گذشته موفق شد در مرحله دوم مسابقات المپیک با سوم شدن در گروه خود به جمع ۱۲ قایقران برتر المپیک و مرحله نیمه نهایی راه یابد. این اولین بار است که یک قایقران از ایران به چنین مرحله‌ای راه یافته است. پیش از این محسن شادی رتبه ۲۲ و جاور ۲۴ را در ادوار المپیک قبل برای خود ثبت کرده بودند.
ملایی گفت: مسابقه سختی داشتم و همه آنها بهترین‌های قاره‌های خود بودند. نامیبیا نفر اول قاره آفریقا، مکزیک نفر اول قاره آمریکا، سوئیس دارنده مدال نقره قهرمانی جهان و نفر برتر اروپا، نیوزلند هم بهترین نفر در مسابقات انتخابی المپیک و چین تایپه هم بعد از من موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود. می‌توان گفت این مسابقه بسیار سخت و سنگین بود.

وی افزود: شب قبل از مسابقه با مربی ام وضعیت قایقرانان را آنالیز کردیم و تاکتیک مسابقه را تغییر دادیم. من این تاکتیک را در مسابقه اجرا کردم و نتیجه‌ای که می‌خواستیم راگرفتیم.

پاروزن روئینگ ایران خاطرنشان کرد: من در طول مسابقه به هیچ چیزی جز کاری که می‌خواهم انجام دهم فکر نکردم چرا که چیزی برای از دست دادن نداشتم و آمده‌ام که بهترین عملکرد خودم را داشته باشم. بدون استرس مسابقه دادم و آن کاری را مربی ام خواسته بود را انجام دادم و موفق شدم وارد فینال A وB شوم. این اتفاق برای اولین بار در قایقرانی ایران افتاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «شما گفته‌اید که امکانات ما با کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست و حتی جلیقه یخ نداریم، شرایط و امکانات و تجهیزات ما تا چه حد با رقبا فاصله دارد؟»، هم گفت: کلاً امکانات ما نسبت به کشورهای به روز دنیا و حتی کشورهای خوب آسیا هم کم است اما پتانسیل ورزشکاران ما خوب است. با این نتیجه‌ای که گرفتم نشان دادم که قایقرانی ما پتانسیل درخشیدن را دارد.

ملایی خاطرنشان کرد: ما برای پیشرفت امکانات وتجهیزات روز نیاز داریم. روئینگ درایران کهنه سال نیست و جوان است با این وجود این همه نتایج خوب از خود نشان داده‌ایم. اما در کشورهای صاحب نام سالهای سال است که در این رشته کارمی کنند اما ما با این سن و سال کم به اینجا رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر هم علم و هم امکانات داشته باشیم و در مسابقات به روز دنیا شرکت کنیم قطعاً می‌توانیم نتایج بهتر از رقبا رقم بزنیم.

نازنین ملایی پاروزن رشته روئینگ ایران پنجشنبه هفته جاری در مرحله نیمه نهایی مسابقه می‌دهد. سه نفر اول این گروه به فینال و جمع شش قایقران برتر المپیک راه می‌یابند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول تا هفدهم مردادماه در توکیو برگزار می‌شود.

6641