دو تیم ایتالیایی به دنبال خرید ستاره خط حمله لیورپول

دو تیم ایتالیایی به دنبال خرید ستاره خط حمله لیورپول

پایگاه خبری فوتبالی - ملی پوش سوئیسی لیورپول به دنبال تیمی است که بتواند در آن مرتب بازی کند و انتظار می رود این هفته از آنفیلد خارج شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه گل، به نظر می رسد جردان شقیری، تابستان امسال لیورپول را ترک کند و در سمت مقابل، ناپولی و لاتزیو در میان باشگاه های مشتاق جذب ستاره سوئیسی هستند.

دو باشگاه ایتالیایی پس از نمایش چشمگیر جردان شقیری با تیم ملی سوئیس در رقابت های یورو 2020 با نمایندگان این بازیکن 29 ساله در تماس بوده اند و هر دو مشتاق هستند قبل از پایان پنجره نقل و انتقالات تابستانی، این انتقال را انجام دهند ولی در این مسیر باید با تیم های سویا و ویارئال که از جمله مشتریان شقیری هستند نیز رقابت کنند.

شقیری در سال 2018 با قراردادی 13 میلیون پوندی (18 میلیون دلاری) از استوک سیتی به لیورپول پیوست و 63 بازی برای قرمزها انجام داده است. او بخشی از تیمی بود که در سال 2019 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و یک سال بعد پس از آن نیز با این تیم در لیگ برتر انگلیس قهرمان شد، اما مصدومیت های مداوم، مانع پیشرفت او در آنفیلد شد. به طوری که فقط سه بازی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و هفت بار هم به عنوان بازیکن تعویضی به بازی رفت ولی هم اکنون مشتاق حضور مداوم در میادین است.

لیورپول انتظار داشت شقیری را در تابستان گذشته بفروشد اما با پیشنهادات مشخصی برای این بازیکن روبرو نشد. با این حال، خبرها از آنفیلد حاکی از این است که این بار معامله ای با قیمت مناسب انجام می شود. هنوز یک سال از قرارداد شقیری با لیورپولی ها باقی مانده ولی گزینه تمدید آن تا سال 2023 نیز وجود دارد و باشگاه در صورت تمایل، می تواند این گزینه را فعال و قرارداد شقیری را تمدید کند.

سویا و ویارئال در مورد انتقال قرضی شقیری از لیورپول پرس و جو کرده اند اما مطلع شده اند که لیورپول به دنبال فروش قطعی و دائمی است؛ در همین حال، ناپولی و لاتزیو هم با نمایندگان شقیری تماس گرفته اند و این بازیکن مشخصا از انتقال به ایتالیا استقبال می کند.

قرمزهای آنفیلد پیش از این بیش از 30 میلیون پوند (41 میلیون دلار) از فروش بازیکنانشان در این تابستان جمع کرده اند و دنبال فروش حدود 15 میلیون پوند (21 میلیون دلار) شقیری نیز هستند. هواداران سرخ پوشان امیدوارند که اگر یورگن کلوپ می خواهد تیم خود را بازسازی کند، یک هافبک و یک مهاجم جدید جذب کند.

لک لک ها همچنین مایلند قرارداد تعدادی از ستارگان خود را تمدید کنند؛ آلیسون بکر در خط دروازه، ویرجیل فن دایک در خط دفاع و فابینیو در خط هافبک، همگی در صف تمدید قرارداد هستند. محمد صلاح و سادیو مانه نیز همانند کاپیتان جوردن هندرسون، دو سال آخر قرارداد خود را سپری می کنند.

لیورپول از نیاز به آوردن بازیکنان جوان آگاه است تا اطمینان حاصل کند که تیم همچنان در مسیر درست و رقابت با حریفان است و به تکامل خود ادامه می دهد اما در تابستان امسال فقط یک خرید بزرگسال داشته است که آن هم ابراهاما کوناته، مدافع میانی 22 ساله بوده که از لایپزیش آلمان جذب شده است.

9404