گزارش ایسنا/ فوتبال ایران، محفل جادوگران!

گزارش ایسنا/ فوتبال ایران، محفل جادوگران!

پایگاه خبری فوتبالی- هفته ۲۹ لیگ برتر فوتبال ایران با یک اتفاق تلخ، قابل تامل همراه شد که این بار بیش از هر زمان دیگری نیازمند بررسی و برخورد مراجع قضایی و انضباطی است؛ صحبت از جادوگری این بار هنگام مسابقه و نشست خبری دیدار تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان باز هم مهر تاییدی بود بر آنچه طی فصل‌های قبلی در مورد ارتباط عوامل فوتبال ایران با جادوگران و رمالان مطرح می شد!

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، اظهارات دیروز (یکشنبه) سیروس پورموسوی، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نشست خبری پس از دیدار مقابل فولاد خوزستان عجیب، قابل تامل و همین طور نیازمند پیگیری، بررسی و برخورد از سوی مراجع قضایی و انضباطی چه در صورت اثبات و چه در صورت عدم اثبات است و فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع تر به آن ورود کند چرا که در غیر این صورت جز بازی دو سر برد برای مدعیان جادوگری، رمالان و حقه بازان در فوتبال ایران چیزی به دنبال نخواهد داشت.

شاید باور نکنید اما این اظهارات سرمربی یک تیم لیگ برتری در فوتبال ایران است؛ سیروس پورموسوی پس از تنش و درگیری با جواد نکونام و نیمکتش هنگام دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان عنوان کرد: «به من که فرزند خوزستان هستم امروز بی احترامی شد و از آن نمی گذرم، به من تهمت جادوگری زدند! امیدوارم در کمیته اخلاق حرفشان را ثابت کنند. من هم اکنون ثابت می کنم که چه کسی جادوگر است؛ ۲ سال گذشته روی خط دروازه چه کسی آب ریختند و دوربین صحنه را ضبط کرد؟ بازی با استقلال به چه کسی گفتند اجی مجی که صداها ضبط شد؟ روباه در کدام بازی به ورزشگاه رفت؟ n چه کاره است در باشگاه که هر هفته و هر بازی با بلیط از بندرعباس به اهواز می آید؟ نامه مکتوب آن را داریم که بازی با نفت درخواست کردند که به زمین بیاید و آن فرد فوتبالی نیست! وقتی می گویند پس از ۲۶ یا ۲۷ هفته طلسم شان شکسته است، طلسم به چه معناست؟ من نمی دانم، آنها خودشان می‌گویند و مصاحبه می‌کنند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «اگر من پیراهن مشکی با دکمه سفید می‌پوشم آرشیو خود را نگاه کنید و بگویید به غیر از بازی گذشته، چند بازی خودش مشکی با علامت قرمز پوشیده است؟ من پیراهن مشکی با دکمه سفید می‌پوشم، این هفته باختم، هفته قبل هم باختم و فصل قبل هم سقوط کردم اما وی همیشه با این پیراهن در این ورزشگاه حاضر شده است.»

فوتبال دنیا در قرن ۲۱ مسیرش را پیدا کرده و با تلاش مضاعف و به روزرسانی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، هیچ پدیده و اتفاقی خارج از زمین مسابقه نمی‌تواند با آن رقابت کند متاسفانه اما فوتبال ایران درگیر حرف ها و مسائلی است که انسان از بیان آن شرم می کند. صحبت از جادوگری در فوتبال ایران از مدت ها قبل وجود داشته و در هفته ۲۹ لیگ برتر و در نشست خبری یک تیم لیگ برتری بیش از هر زمان دیگری به صورت علنی خود را نشان داده و جولان می دهد.

موضوعی که از سوی سیروس پورموسوی مطرح شده چه اثبات شود و چه خیر، به خوبی نشان می دهد که در پشت پرده فوتبال کشور چه مسائلی موجود دارد و دغدغه مربیان و بازیکنان به چه مسائلی خلاصه می شود! باید افسوس خورد اگر یک تیم برای کسب نتیجه بهتر درگیر چنین خرافاتی شده و کسب پیروزی و موفقیت را به عواملی غیر از تلاش و کسب دانش فنی گره زده است.

طی سالیان گذشته بارها و بارها در فوتبال ایران صحبت از ارتباط برخی مربیان و بازیکنان با جادوگران و رمالان شده بود و بیست و نهمین هفته لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۴۰۰ نیز از این اتفاق بی نصیب نمانده و اظهارات سیروس پورموسوی پس از دیدار مقابل فولاد خوزستان تکان دهنده و قابل پیگیری و برخورد جدی است؛ به طور حتم اگر صحبت های وی اثبات شود باید به حال فوتبال ایران گریست، اگر هم حرف هایش بدون سند و مدرک باشد، بازهم باید به حال فوتبال ایران گریه کرد که مربی و بازیکنان یک تیم در مورد تیم مقابل ذهنشان را درگیر چه خرافات و مسائل غیرواقعی کرده اند!

کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال و حتی مراجع نظارتی، بازرسی و قضایی خارج از این فدراسیون، باید به طور جدی در راستای خشک کردن ریشه مدعیان جادوگری در فوتبال ایران اقدام کنند. اگر اظهارات سیروس پورموسوی صحت دارد حتما موضوع را در دستور بررسی، اقدام و برخورد قرار دهند و در صورت عدم اثبات آن هم حتما باید برخورد لازم با طرح کننده این موارد در دستور کار قرار گیرد اما آنچه مهم‌تر از هر اتفاق دیگری است، اینکه باید با ریشه این پدیده که به نظر می رسد دیگر نمی توان آن را کتمان کرد و پس از سال ها مطرح و انکار شدن، باز هم در عالی ترین سطح فوتبال ایران عنوان می شود، به صورت جدی و قاطع برخورد کرد و اجازه نداد که چنین مسائلی فوتبال ایران را بیش از این به قهقرای اخلاقی ببرد چراکه صحبت های پورموسوی چه درست و چه نادرست، نشان می دهد که ذهن عوامل فوتبال ایران درگیر پدیده‌ای به نام جادوگری است!

7474