رییسی‌کیا: از کارگروه چابک سازی سازمان لیگ بی خبرم/ دو جلسه داشتیم و بعد کار خوابیده است

رییسی‌کیا: از کارگروه چابک سازی سازمان لیگ بی خبرم/ دو جلسه داشتیم و بعد کار خوابیده است

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می رسد کارگروه بهینه سازی و چابک سازی فدراسیون فوتبال سرعت و چابکی لازم را برای بهبود ساختار فوتبال ایران ندارد.

به گزارش فوتبالی، در اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که شهاب الدین عزیزی خادم رییس جدید فدراسیون فوتبال کارگروه تخصصی امکان سنجی حقوق، اجرایی و تعیین فرآبند برون سازمانی سازمان لیگ حرفه ای فوتبال به‌منظور شفافیت‌های مالی و اجرایی و هم‌چنین مشارکت بیشتر باشگاه‌ها را ایجاد کرد که مهمترین وظیفه این کارگروه چابک سازی سازمان لیگ و فدارسیون فوتبال بود.

با حکم رییس فدراسیون فوتبال، حمیدرضا گرشاسبی به عنوان رئیس ، بهرام رضائیان، مهرداد سراجی، غلامرضا رفیعی، حسین آل اسحاق ، احمدرضا براتی و صادق رئیسی کیا، به عنوان اعضای این کارگروه انتخاب شدند و بعد از آن یک جلسه در روزهای آخر سال 1399 با حضور عزیزی خادم برگزار شد و 2ماه پیش هم دومین و آخرین جلسه این کارگروه با حضور سرپرست وقت دبیرکلی فدارسیون فوتبال یعنی منصور قنبرزاده برگزار شد و دیگر خبری از اقدامات این کارگروه نشد.

امروز با صادق رئیسی کیا یکی از اعضای این کارگروه تماس گرفتیم و از آخرین وضعیت این کارگروه سوال پرسیدیم که اینطور پاسخ داد: «جلسه و فعالیتی به جز آن دو جلسه ای که برگزار شد نداشته ایم. پیش خودم فکر کردم دوستان تمرکزشان را روی 4 بازی نهایی تیم ملی در بحرین گذاشته اند البته که این هم نمی توانست دلیلی برای رها شدن کار باشد. مسئولیت کار به آقای گرشاسبی شد و بعد از آن دو جلسه هم دیگر از سوی ایشان خبری نشد و کار رها شد.»

رییسی کیا در خصوص اینکه لیگ برتر به پایان رسیده است و در فاصله بین دو فصل می شد برنامه های درآمدزایی و چابک سازی سازمان لیگ انجام شود عنوان کرد: «اگر لیگ را از فوتبال حرفه ای برداریم از فوتبال چیزی باقی نمی ماند. لیگ برتر است که گردش مالی و اشتغال زایی ایجاد می کند.»

او در مورد اینکه چقدر به فعالیت کارگروه چابک سازی امیدوار است بیان کرد:«با توجه به شعار ها و برنامه هایی که آقای عزیزی خادم هنگام انتخابات مطرح کردند بیانگر این موضوع بود که چابک سازی جدی خواهد گرفت و در بخش برنامه های تئوری ایشان هم جا دارد اما به صورت عملی فعلا خوابیده است و اتفاقی رخ نداده است. با صحبت شما در بخش قبل موافقم که باید در بین دو لیگ اقدامات و بررسی های این کارگروه انجام می شد.»

9697