الیور کان: رکورد گلزنی لواندوفسکی، دستاورد قرن است

الیور کان: رکورد گلزنی لواندوفسکی، دستاورد قرن است

پایگاه خبری فوتبالی - الیور کان می گوید آن چه روبرت لواندوفسکی در سال 2020/21 به دست آورد، فوق العاده بوده و به راحتی قابل باور نیست.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه کیکر آلمان، الیور کان، دروازه بان سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ و مدیر کنونی این باشگاه در گفتگو با خبرنگار کیکر، از دید یک دروازه بان درباره روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی مونیخی ها به اظهار نظر پرداخت که در ادامه، گزیده ای از صحبت های کان در این زمینه را با هم می خوانیم:

"در سنین نوجوانی شنیدم که بازیکنی وجود دارد که در فصل 1971/72 با 40 گل زده، رکورد بوندس لیگا را ثبت کرده است و هیچ کس فکر نمی کرد که کسی بتواند به این رکورد حتی نزدیک شود، اما لواندوفسکی فقط در 29 بازی موفق شد این رکورد را بشکند و حتی از آن پیشی بگیرد که این موضوع، می تواند به عنوان دستاورد قرن محسوب شود زیرا امکان دارد برای همیشه باقی بماند."

"رابرت کسی است که از موقعیت های بسیار کم و سخت، گل می سازد. این توانایی به تنهایی یک مزیت روانی برای مهاجم محسوب می شود. به عنوان یک دروازه بان، می دانید وقتی که او فرصتی برای گلزنی پیدا می کند، احتمال وارد شدن توپ به دروازه شما بسیار زیاد است. لوا در زدن ضربه نهایی بسیار دقیق عمل می کند. ما در مورد غریزه یک قاتل صحبت می کنیم. شما به عنوان یک دروازه بان، هیچ شانسی مقابل او ندارید. او احساس بسیار خوبی نسبت به کاری که جلوی دروازه بان انجام می دهد دارد و این برای یک مهاجم بسیار مهم است.لوا برای حضور در جایی که شما باید به عنوان یک مهاجم باشید، از قبل آگاهی کامل دارد. همچنین او هم تیمی های فوق العاده ای دارد كه موقعیت های بسیار زیاد و مناسبی را برای او ایجاد می كنند و او نیز آن ها را تبدیل به گل می کند."

9404