گوندوغان در اتحاد می ماند/ سهم 15 درصدی سیتیزن ها از قرارداد سانچو با رقیب

گوندوغان در اتحاد می ماند/ سهم 15 درصدی سیتیزن ها از قرارداد سانچو با رقیب

پایگاه خبری فوتبالی - این روزها شایعاتی از بازار نقل و انتقالات به گوش می رسد که از پیوستن ستاره ملی‌ پوش آلمانی منچستر سیتی به بارسلونا خبر می‌ دهند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه گل، منچستر سیتی هیچ برنامه ای برای فروش ایلکای گوندوغان در این تابستان ندارد و توجهی به شایعات نمی کند. گوندوغان که فصل پیش را به عنوان بهترین گلزن سیتیزن ها به پایان رساند، هنوز دو سال دیگر با سیتی قرارداد دارد، هر چند هنوز دو طرف گفتگو برای تمدید قرارداد را آغاز نکرده اند.

نام باشگاه بارسلونا که پس از پایان فصل با سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا از سیتی به عنوان بازیکن آزاد قرارداد بست، این روزها به عنوان یکی از علاقمندان به گوندوغان نیز مطرح است. گوندوغان که تا سال 2023 با سیتی قرارداد دارد، نخستین بازیکنی بود که پپ گواردیولا در این باشگاه با او قرارداد بست و یکی از ارکان اصلی قهرمانی سیتی در لیگ برتر و رسیدن این تیم به فینال چمپیونزلیگ بود.

گوندوغان در سال 2016 از دورتموند به سیتی پیوست و سپس در سال 2019 قرارداد خود با سیتیزن ها را تمدید کرد. او در بیشتر فصل پیش به عنوان هافبک تهاجمی برای سیتی به میدان رفت و 17 گل به ثمر رساند، اما در فینال چمپیونزلیگ برابر چلسی که به شکست 1-0 شاگردان گواردیولا منجر شد، به نقش قبلی خود و بازی در پست هافبک نگهدارنده بازگشته بود. سیتی پس از این شکست، در این تابستان به دنبال تقویت تیم خود خواهد بود و جک گریلیش، ستاره استون ویلا و تیم ملی انگلیس، مهمترین هدف آن ها در پنجره تابستانی است.

گواردیولا همواره از این هافبک 30 ساله با تحسین بسیار یاد کرده است و پیش تر گفته که گوندوغان یکی از باهوش ترین بازیکنانی است که او در زندگیش با آن ها کار کرده است. با توجه به این که هنوز دو سال از قرارداد گوندوغان و سیتیزن ها باقی مانده است، باشگاه سیتی هیچگونه نگرانی در ارتباط با شایعات مطرح شده ندارد. همچنین از بین شاگردان گواردیولا، قرارداد فرناندینیو در پایان این ماه به اتمام خواهد رسید و دو طرف در حال مذاکره بر سر تمدید یک ساله هستند.

سیتی همچنین می تواند از رقیب همشهری خود یک هدیه هنگفت دریافت کند که در بازار نقل و انتقالات به شدت به کار بیاید؛ حالا که منچستر یونایتد بالاخره توانست جیدون سانچو را از دورتموند به اولدترافورد ببرد، طبق قراردادی که این بازیکن با سیتیزن ها دارد، 15 درصد از هر قرارداد او به سیتی خواهد رسید.

9404