تعریف عجیب رسانه لهستانی از سعید معروف/ او خبرنگاران لهستانی را می‌ترساند!

تعریف عجیب رسانه لهستانی از سعید معروف/ او خبرنگاران لهستانی را می‌ترساند!

پایگاه خبری فوتبالی- یک رسانه لهستانی در آستانه دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در المپیک توکیو به شکلی عجیب به تمجید از کاپیتان تیم ایران پرداخته است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، یک سایت ورزشی لهستانی در آستانه دیدار دو تیم ایران و لهستان در مسابقات والیبال بازی‌های المپیک به بررسی حساسیت‌های این بازی با تمرکز روی نقش سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران پرداخته است. در این گزارش آمده است:

«او خبرنگاران لهستانی را می‌ترساند، به حریف بی‌احترامی می‌کند، با رسانه‌ها صحبت نمی‌کند، ولی در عین حال، یک والیبالیست برجسته است که به اندازه سیاستمداران رده بالا در کشورش، اهمیت دارد. سعید معروف رهبر تیم ملی والیبال ایران به همراه یارانش روز شنبه با تیم ملی لهستان دیدار خواهد کرد.

تیم لهستان 2 بر صفر از ایران پیش بود که ست‌های سوم و چهارم را واگذار کرد. لهستان در ست پنجم 18 بر 16 برنده شد، ولی بازیکنان پس از پایان بازی در زیر تور با هم درگیری لفظی پیدا کردند. این درگیری، اولین برخورد آنها و آخرین آن هم نخواهد نبود. بازیکنان ایران، نحوه شادی کوبیاک و کورک را نپسندیدند که در رأس آنها سعید معروف بود. این، خلاصه‌ای از گزارش بازی دو تیم در المپیک 2016 ریو بود.

جدال دو تیم به نشست خبری هم کشیده شد. خبرنگار ایرانی از معروف پرسید که چرا لهستانی‌ها از آنها بدشان می‌آید؟ معروف گفت که نظری در این مورد ندارد. کوبیاک کاپیتان تیم ملی لهستان ناگهان وارد بحث شد و گفت:‌ ما از ایرانی‌ها بدمان نمی‌آید، ما واقعاً عاشق آنها هستیم. ما علاقه خود را به طرف مقابل به این شکل (مشاجره درون زمین) نشان می‌دهیم!

تعدادی از خبرنگاران لهستانی پس از شنیدن حرف‌های کوبیاک، شروع به خندیدن کردند و معروف با لحنی جدی پاسخ داد: چیزی برای خندیدن نیست. جوک نگویید. شما همیشه شوخی می‌کنید. وقتی معروف،‌ نشست خبری را ترک کرد رو به دو خبرنگار لهستانی گفت:‌ بعد از بازی‌ها شما را می‌بینم.

سعید معروف براساس عقیده کارشناسان، یکی از بهترین پاسورهای جهان به حساب می‌آید، ولی سر  و کار داشتن با او سخت است. قبل از شیوع کرونا آندره‌آ آناستازی مربی شاخص ایتالیایی قصد داشت معروف را در تیمش یعنی «وروا» لهستان به کار بگیرد، اما کرونا مانع این انتقال شد. خیلی‌ها اضافه شدن پاسور ایرانی به تیم لهستانی را خریدی بسیار خود و مفید برای این تیم می‌دانستند، ولی مشکل بزرگ در برخورد آناستازی با معروف،‌ شخصیت این بازیکن بود.

وویچخ ماروژک داور لهستانی که قضاوت یکی از دیدارهای ایران مقابل آرژانتین را بر عهده داشت در مورد تقابل با معروف می‌گوید: ایران بازی را خوب شروع کرد ولی بازیکنان این تیم در برخی لحظات، عملکرد خوبی نداشتند. معروف در این لحظه شروع به تحریک ماتیاس سانچس بازیکن جوان آرژانتین کرد و حتی علامت زشتی هم به او نشان داد. من هم به این کار او عکس‌العمل نشان دادم.

ایگور کولاکوویچ سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران در مورد سعید معروف می‌گوید: نابغه، رهبر و مقتدر، صفاتی است که افراد مرتبط با والیبال در ایران در مورد سعید معروف به کار می‌برند. رئیس فدراسیون، سرمربی و کاپیتان تیم ملی، افراد مورد احترام در والیبال به ترتیب مقام هستند، اما معروف بیشتر از کاپیتان تیم ملی در ایران است. او یک مرد استثنایی است. سعید، کمک زیادی به من در ایجاد ارتباط بین بازیکنان و کادر فنی کرد.

کولاکوویچ ادامه می‌دهد: من به تصمیم او برای صحبت نکردن با رسانه‌ها هم احترام می‌گذارم و آن را درک می‌کنم، چون برای من هم چنین اتفاقاتی افتاده است. برخی خبرنگاران ایرانی دوست دارند چیزی که می‌خواهند را منتشر کنند نه چیزی را که می‌شنوند.

مربی اهل مونته نگرو یادآور می‌شود:‌ یک بازی مقابل آمریکا را به یاد می‌آورم که 2 بر صفر در ست شماری عقب افتادیم. در ست سوم هم از حریف عقب بودیم. معروف شروع به فریاد زدن بر سر هم‌تیمی‌هایش کرد و ما بازی را 3 بر 2 بردیم.

زندگی غیر ورزشی سعید معروف یک راز در ایران است. تنها چیزهایی که می‌توان گفت، علاقه او به پلی‌استیشن و طرفداری بارسلونا و راجر فدرر است.

۴۱۵۴