المپیک توکیو/ افتتاحیه بسکتبال با حضور ایران/ چِک را صبح زود برگشت بزنید!

المپیک توکیو/ افتتاحیه بسکتبال با حضور ایران/ چِک را صبح زود برگشت بزنید!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی کشورمان در نخستین بازی مسابقات بسکتبال المپیک توکیو فردا مقابل چک صف آرایی می‌کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مسابقات بسکتبال المپیک 2020 توکیو در حالی از بامداد فردا با حضور 12 تیم برتر دنیا آغاز می‌شود که در نخستین بازی این تورنمنت، تیم ملی کشورمان باید به میدان برود.

ملی پوشان بسکتبال کشورمان جواز حضور در المپیک را در جام جهانی 2019 با قرار گرفتن به عنوان بهترین تیم آسیایی کسب کردند و حالا باید در توکیو آقایی بسکتبال قاره کهن را به رخ همه بکشند.

شاگردان مهران شاهین طبع برای حضور قدرتمند در المپیک کار خود را از اردیبهشت ماه در تهران آغاز کردند. رقابت‌های پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در اردن استارت قرار گرفتن در شرایط مسابقه برای بلندقامتان ایران بود. سفر به ژاپن و انجام چند بازی با این کشور و پس از آن رویارویی با اسپانیا، قهرمان جهان پایان کار بازی های تدارکاتی بود.

حالا از فردا المپیک 2020 آغاز می‌شود و تیم ملی بسکتبال کشورمان پس از دو دوره دوری، یک بار دیگر در میان 12 تیم برتر جهان قرار گرفته و فرصت خودنمایی خواهد داشت. ایران در گروه اول رقابت‌ها با چک، آمریکا و فرانسه همگروه است و نام تیم‌ها و جایگاه آنها به خودی خود نشانگر کار سخت ملی پوشان در توکیو است.

شاگردان مهران شاهین‌طبع در بازی افتتاحیه که بامداد فردا یکشنبه خواهد بود، باید مقابل چک صف آرایی کنند؛ تیمی در رقابت‌های انتخابی که در کانادا برگزار شد، توانست در حضور قدرت‌هایی مانند کانادا و یونان به المپیک برسد. آنها نخستین تجربه خود در المپیک را تجربه می‌کنند، اما تیمی که می‌تواند در این گروه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

این نخستین رویارویی دو تیم در رده بزرگسالان محسوب می‌شود که ساعت 5:30 صبح برگزار خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان اگر بلند قامتان ایران همان عملکردی که در جام جهانی مقابل اسپانیا را داشتند و یک بار دیگر به نمایش بگذارند، می‌توانند فردا صبح زود چکِ اروپایی‌ها را برگشت بزنند!

۴۱۵۴